Порушення порядку визначення предмета закупівлі: моніторинг ДАСУ

Тетяна Коріненко
2107
16 Жовтня 2021
Порушення порядку визначення предмета закупівлі: моніторинг ДАСУ
2107
16 Жовтня 2021

Відповідно до частини 22 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Які саме порушення порядку визначення предмета закупівлі знаходять державні аудитори, розглянемо нижче.

Приклад 1

 Моніторинг: № UA-M-2021-07-21-000037,
 Оголошення: UA-2021-06-11-002524-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону, послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

Відповідно до пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі — Порядок № 708), зокрема, визначено, що предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 ‟Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).

Однак, на порушення вимог пункту 3 розділу I Порядку № 708, в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 4 розділу 1 тендерної документації предмет закупівлі замовником визначено за другою цифрою Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015: 45000000-7)».

Приклад 2

Моніторинг: № UA-M-2021-07-14-000071,
Оголошення:UA-2020-05-29-000390-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Відповідно до технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, які викладені замовником у Додатку 1 до тендерної документації, предметом закупівлі є інформаційне висвітлення діяльності Комунального підприємства ‟К” на місцевому телебаченні та соціальних інтернет-мережах, які згідно з ДК 021:2015 мають код 92200000-3 Послуги теле- та радіомовлення (92220000-9 Телевізійні послуги).

Отже, на порушення вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708, замовником неправильно визначений предмет закупівлі».

Приклад 3

Моніторинг: № UA-M-2021-06-11-000028,
Оголошення:UA-2021-05-13-004852-c 

За результатами моніторингу встановлено: «… Згідно з додатковою угодою від 21.05.2021 № 1 до Договору предмет закупівлі визначений замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника за кодом ДК 021:2015: 65300000-6 — Розподіл електричної енергії та супутні послуги, чим не дотримано вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону.

Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 (далі — Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник).

Відповідно до пункту 12 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі — Наказ № 1082), під час розміщення в електронній системі закупівель інформації про предмет закупівлі в окремих полях зазначається інформація щодо: назви предмета закупівлі (у разі визначення предмета закупівлі — послуга з виконання науково-технічних робіт, у цьому електронному полі зазначається конкретна назва науково-технічної роботи); коду предмета закупівлі відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державними або галузевими будівельними нормами, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви.

За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині визначення предмета закупівлі встановлено, що предмет закупівлі визначений замовником за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 65300000-6 — Розподіл електричної енергії та супутні послуги, що є порушенням пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу І Порядку № 708 та пункту 12 Наказу № 1082».

Коментар. Відповідно до частини 1 статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення порядку визначення предмета закупівлі тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн).

Причому протоколи про адміністративне правопорушення та постанови про накладення штрафу за порушення, передбачені частиною 1 статті 16414 Кодексу України про адміністративні порушення, складаються органами державного фінансового контролю без рішення суду.

Щодо цього питання читайте на порталі RADNUK.COM.UA:


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Особливості визначення предмета закупівлі

Моніторинг закупівель

Публікації щодо здійснення органом державного фінансового контролю такого виду контролю як моніторинг закупівель, зокрема, новини моніторингу, приклади, коментарі, особливості, судова практика щодо моніторингу

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО