Залізне правило кожної уповноваженої особи / члена тендерного комітету щодо протоколу про адмінправопорушення

Ганна Довгая
2309
16 Серпня 2021
Залізне правило кожної уповноваженої особи / члена тендерного комітету щодо протоколу про адмінправопорушення
2309
16 Серпня 2021

Рано чи пізно кожна уповноважена, посадова (службова) особа замовника може віч на віч зіштовхнутись з моніторингом закупівлі, за яку вона відповідальна. Зі статті «Якщо хочете стати УО, не забудьте про відповідальність!» ми зрозуміли, що розміри штрафів чималі, а аудитори незалежно від вашого досвіду можуть накладати протоколи про притягнення до адміністративної відповідальності. У цій статті ви зрозумієте, на що звертати увагу в першу чергу в разі отримання протоколу про адмінвідповідальність.

Згідно з частиною 11 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовник не усунув визначене у висновку порушення, що призвело до невиконання ним вимог, передбачених цим Законом, а також висновок не оскаржено до суду, орган державного фінансового контролю після закінчення строку на оскарження до суду, визначеного у частині 10 цієї статті, за результатами моніторингу вчиняє дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Утім, якщо, наприклад, уповноваженою особою Держаудитслужби складено протокол про адміністративне правопорушення (далі — протокол) на уповноважену особу замовника з порушенням встановлених вимог до такого протоколу, котрі закріплені в статті 256 КУпАП, то це може бути підставою для його повернення судом та, як наслідок, пропущення строків притягнення до адміністративної відповідальності уповноваженої особи замовника.

Відповідно до статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:

  1. дата і місце його складення, посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол;
  2. відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення);
  3. місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення;
  4. нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;
  5. прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є;
  6. пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності;
  7. інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, у ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснюються її права і обов’язки, передбачені статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.

Для того щоб розуміти форму протоколу, варто звернутися до наказу Держаудитслужби від 01.12.2016  № 168 «Про затвердження Порядку оформлення Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами матеріалів про адміністративні правопорушення», де Додатком 1 встановлено форму протоколу про адміністративне правопорушення.

Крім того, цим наказом наведено, зокрема, такі форми документів:

  • Повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення;
  • Постанова про накладення адміністративного стягнення;
  • Постанова про закриття справи про адміністративне правопорушення;
  • Рішення по скарзі на постанову по справі про адміністративне правопорушення.

Враховуючи зазначене, сформуємо правило для уповноваженої особи / члена тендерного комітету: не варто відразу погоджуватися на всі зауваження, що викладені в протоколі про адміністративне правопорушення, а перш за все слід перевірити такий документ на правильність його оформлення згідно з чинним законодавством України.

Більше про захист своїх прав у цій частині читайте на порталі RADNUK.COM.UA в статті «Помилки замовників при оскарженні висновків ДАСУ».

Де знайти інформацію про відкриття провадження, а також його номер, читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Швидкий помічник для виконання вимог статті 8 Закону».


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Організація та проведення закупівель Уповноваженою особою замовника

Уповноважена особа

Публікації, тематикою яких є особливості організації закупівельної діяльності замовника

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО