Період кваліфікації в допороговій закупівлі

Катерина Плашенко
2061
7 Квітня 2021
Період кваліфікації в допороговій закупівлі
2061
7 Квітня 2021

У попередніх статтях «Алгоритм участі в допороговій закупівлі», «Період уточнення інформації в допороговій закупівлі» «Подання пропозицій у допороговій закупівлі» та «Електронний аукціон у допороговій закупівлі» на порталі RADNUK.COM.UA ми розглянули загальний алгоритм участі в допороговій закупівлі; розібрали вимоги замовника в оголошенні про проведення допорогової закупівлі, які потребують першочергової уваги; дослідили, навіщо потрібен період уточнення інформації, як звертатися до замовника із питанням та / або вимогою; ознайомилися з механізмом електронного аукціону; дізналися, як підготуватися до аукціону та яку стратегію поведінки обрати.

Продовжуючи вивчення допорогової закупівлі, у цій статті розглянемо наступний етап допорогової закупівлі — період кваліфікації (розгляд пропозицій учасників (визначення переможця / відхилення пропозиції)).

Що таке період кваліфікації?

Період кваліфікації — термін, протягом якого замовник розглядає пропозиції учасників, встановлюючи їх відповідність вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення допорогової закупівлі.

За результатами розгляду пропозицій учасників замовник або відхиляє пропозицію, або обирає переможця допорогової закупівлі. Період розгляду пропозицій учасників розпочинається автоматично після завершення електронного аукціону, тобто електронна система закупівель (далі — ЕСЗ / система) розкриває дані про всіх учасників, і з’являється доступ до документів, які надані учасниками у складі пропозицій. Ця інформація стає доступною усім: замовнику, учасникам та всім користувачам ЕСЗ.

На етапі розгляду пропозицій учасників в ЕСЗ автоматично формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни / приведеної ціни (частина 11 розділу ІІ Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», затвердженої наказом ДП «Прозорро» від 20.03.2019 № 10 (зі змінами) (далі — Інструкція)).

Які можливі дії замовника на етапі кваліфікації?

За результатами розгляду пропозиції учасника замовник має прийняти рішення про визначення його переможцем допорогової закупівлі або ж про відхилення його пропозиції. У разі прийняття замовником рішення про визначення переможця закупівлі в ЕСЗ з’являється інформація про намір укласти договір з переможцем закупівлі в результаті завантаження окремого файлу. ЕСЗ автоматично формує інформацію про переможця закупівлі (назва переможця закупівлі, ціна його остаточної пропозиції, документи щодо пропозиції).

У разі відхилення попередньої пропозиції з найнижчою ціною ЕСЗ автоматично визначає наступну найбільш економічно вигідну пропозицію учасника, яку замовник знову розглядає  на відповідність та визнає переможною або ж відхиляє. Важливо! Строки розгляду пропозицій учасників Інструкцією чітко не встановлені, тому такий строк може тривати 1 день, а може й 1 місяць.

За що замовник може відхилити пропозицію учасника

Інструкцією визначено, що переможець — це учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам та вимогам до предмета закупівлі, визначеним замовником, визнана найбільш економічно вигідною, і якого замовник визначив переможцем. Отже, замовник може відхилити учасника за те, що його пропозиція не відповідає умовам закупівлі, а також якщо пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмета закупівлі.

Інформація про відхилення пропозиції учасника протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Дій учасника в разі відхилення його пропозиції

Які ж заходи може вжити учасник, якщо він не згоден з причинами відхилення його пропозиції? Він може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Оскільки Інструкцією чіткого строку такого звернення не передбачено, учасник може звернутися у будь-який момент. Рекомендуємо звертатися до замовника протягом двох днів після оприлюднення відповідної інформації щодо відхилення. У свою чергу замовник не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель зобов’язаний надати відповідь учаснику.

На жаль, оскарження у допороговій закупівлі до Антимонопольного комітету України Інструкцією не передбачено, тому учасник у разі незгоди із рішенням замовника, не має можливості подати скаргу. Єдиним інструментом залишається залишити відгук про закупівлю на DOZORRO.

Відміна допорогової закупівлі

У разі відміни закупівлі замовник зазначає підстави для такої відміни в результаті заповнення відповідних полів та завантаження окремого файлу з відповідною інформацією. Проте Інструкцією підстави для відміни допорогової закупівлі не передбачені, а тому замовник може відмінити таку закупівлі на будь-якій підставі, наприклад, у разі:

  • відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
  • неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;
  • порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення допорогової закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого Інструкцією;
  • тощо.

Проте визначено підстави, коли ЕСЗ автоматично визначає закупівлю такою, що не відбулась, а саме у разі:

  • якщо до кінцевого строку подання пропозицій не зареєстровано жодного учасника;
  • якщо замовник відхилив усі подані пропозиції учасників.

Приклади відміни допорогової закупівлі

Приклад 1. Оголошення № UA-2020-12-15-005310-b, замовником відмінено допорогову закупівлю у зв’язку із завершенням бюджетного року.
Приклад 2. Оголошення № UA-2020-12-10-001708-b, замовником відмінено допорогову закупівлю з підстави скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів.
Приклад 3. Оголошення № UA-2016-04-29-000108-a, замовником відмінено допорогову закупівлю у зв’язку з відсутністю потреби в подальшій закупівлі.
Приклад 4. Оголошення № UA-2021-01-06-000750-a, замовником відмінено допорогову закупівлю у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень у сфері публічних закупівель.
Приклад 5. Оголошення № UA-2020-12-30-003382-a, замовником відмінено допорогову закупівлю у зв’язку з технічною помилкою під час заповнення електронної системи закупівель.
Приклад 6. Оголошення UA-2021-01-04-000258-b, замовником відмінено допорогову закупівлю у зв’язку зі зміною ціни.

Висновки

  1. За результатами розгляду пропозиції учасника замовник має прийняти рішення про визначення його переможцем допорогової закупівлі або ж про відхилення його пропозиції.
  2. Учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
  3. Замовник може відхилити учасника за те, що його пропозиція не відповідає умовам закупівлі, а також якщо пропозиція учасника не відповідає вимогам до предмета закупівлі.
  4. Інструкцією підстави для відміни допорогової закупівлі не передбачені, а тому замовник може відмінити таку закупівлю на будь-якій підставі.

Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Закупівля через електронний каталог (Prozorro Market)

Спрощена закупівля

Публікації, що стосуються будь-яких питань придбання товарів, робіт та послуг шляхом проведення спрощених закупівель в електронній системі.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО