Чому Радник не розміщує на порталі обґрунтування за пунктом 9 Особливостей

Ганна Довгая
1815
3 Жовтня 2023
Чому Радник не розміщує на порталі обґрунтування за пунктом 9 Особливостей
1815
3 Жовтня 2023

Із 07.09.2023 замовники окрім звичайного звітування зобов’язані додатково оприлюднювати обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, яке повинно бути погоджене або затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Це стосується виключень, які передбачені як пунктом 13 Особливостей, так і пунктом 9 Особливостей.

07.09.2023 постановою Кабміну від 01.09.2023 № 952 внесено чотирнадцяті зміни до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). 

Обов’язок підготовки та оприлюднення обґрунтування

Немає

Є

у разі здійснення закупівель за пунктом 11 Особливостей, а саме закупівлі:

  • товарів чи послуг (крім послуг з поточного ремонту) вартістю до 100 тис. грн;
  • послуг поточного ремонту вартістю до 200 тис. грн;
  • робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн грн

у разі закупівель за пунктом 9 (коли його вартість від 50 тис. грн);

у разі закупівель за пунктом 13 Особливостей, а саме закупівлі:

  • товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень;
  • послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень;
  • робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень

Зі статті «Зміст та форма обґрунтування підстави здійснення замовником закупівлі згідно з пунктами 9 та 13 Особливостей» ми дізнались, що:

  • ні Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), ні Особливостями не встановлено окремо вимог до форми та змісту документа, що містить обґрунтування застосування підстави за пунктом 9 чи 13 Особливостей. Замовник на власний розсуд обґрунтовує таке рішення;
  • оформлення реквізитів організаційно-розпорядчої документації та порядок їх розташування здійснюються з урахуванням вимог Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. ДСТУ 4163:2020», прийнятого наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 (далі — ДСТУ 4163:2020);
  • організаційно-розпорядчі документи оформлюються на бланках, що виготовляються згідно з вимогами Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 (далі — Типова інструкція з діловодства). Розміщення реквізитів на бланку повинно відповідати ДСТУ 4163:2020. Зразки бланків затверджуються розпорядчим документом установи.

Пункт 9 Особливостей призначений для доволі малого кола замовників і має свою специфіку. Відобразимо в таблиці.

Норма пункту 9 Особливостей

Коментарі

Що потрібно оприлюднити в ЕСЗ (вартість закупівлі від 50 тис. грн)

Абзац 1 пункту 9 Особливостей. Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1267) здійснюються замовниками без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями.

Фактично зазначений пункт відсилає до постанови № 185, що урегульовує питання здійснення закупівель АТ «Укрзалізниця» на період дії воєнного стану.

 

 

  1. звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протягом 10 робочих днів;
  2. обґрунтування підстави.

Звіт про виконання договору про закупівлю, укладений відповідно до цього пункту, не оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель.

Абзац 2 пункту 9 Особливостей. Публічні закупівлі для здійснення заходів щодо пошуку осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, та репатріації і повернення зниклих безвісти (військових, цивільних), що проводяться Мінреінтеграції та державними підприємствами, що належать до сфери його управління, а саме непромокальних фартухів, одноразових комбінезонів, захисних окулярів, рукавичок, резинових чобіт, мішків для тіл (останків) загиблих, нош, простирадл, пластикових пакетів, які застібаються на блискавку, з поверхнею, на якій можна писати, картонних коробок для скелетованих останків, наборів для забору зразків ДНК (на основі паперових фільтрів FTA/Whatman), брезентів / пластикових плівок, мотузок, кабельних стяжок розміром обхвату кісточок гомілки, бірок для тіл (останків) загиблих та рефрижераторів, здійснюються без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями.

Зазначений пункт застосовують Мінреінтеграції та державні підприємства, що належать до сфери його управління за умовами, що в ньому зафіксовані.

Абзац 3 пункту 9 Особливостей. Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для забезпечення виконання завдань, покладених на Державне управління справами, в умовах правового режиму воєнного стану за рахунок коштів резервного фонду Державного бюджету України розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів здійснюються без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями.

Зазначений пункт застосовується Державним управління справами.

Абзац 4 пункту 9 Особливостей. Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для ліквідації наслідків бойових дій в умовах воєнного стану відповідно до актів Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету на зазначені цілі здійснюються підприємствами оборонно-промислового комплексу, визначеними відповідними актами Кабінету Міністрів України, без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом та цими особливостями, у разі неможливості дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Цей пункт використовується підприємствами оборонно-промислового комплексу.

Можна звернути увагу на такі НПА:

Висновок

Зважаючи, що пункт 9 Особливостей доволі вузькопрофільний та потребує специфічного застосування, редакція порталу Радник не розміщує приклади обґрунтувань застосування такої підстави. Утім, ви можете скористатись такою послугою від Тендерного агентства Радник: + 38 (044) 334 80 72; tenders.kiev@gmail.com.

Нагадуємо, що фахівці групи компаній «Радник» розробили приклади обґрунтувань по кожному підпункту пункту 13 Особливостей, які ви знайдете у матеріалах:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО