Найважливіше на закупівельному фронті (до 14.07.2023)

Лілія Груздо
1269
15 Липня 2023
Найважливіше на закупівельному фронті (до 14.07.2023)
1269
15 Липня 2023

І знову чергові зміни до постанови Уряду від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості). Ніхто із закупівельників уже навіть не дивується нововведенням. Усі розуміють, що в такий нелегкий час удосконалення законодавства є виправданим. Випереджаючи усіх, фахівці порталу «Радник» відслідковують та аналізують оновлене законодавство та поспішають запропонувати можливі рішення та роз’яснення для замовників публічних закупівель.

  • Згідно з тринадцятими змінами до Особливостей доповнений пункт 11-1 розповсюджується на замовників, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій. У статті «11.07.2023 набули чинності тринадцяті зміни до Особливостей: запроваджено обов’язковість використання Прозорро Маркет» навели огляд змін та розібралися, як здійснювати закупівлі лікарських засобів та медичних виробів.
  • Коли послуги поточного ремонту з розробленням проєктної документації закуповуються як єдиний предмет закупівлі, то учасник, з яким замовник може укласти договір, має бути один як для надання послуг з розробки проєктної документації, так і для надання послуг з виконання поточного ремонту. Якщо ж замовник закуповує послуги з розроблення проєктної документації перед здійсненням закупівлі послуг з поточного ремонту, то такі послуги є окремим предметом закупівлі. Як правильно визначити вартісну межу для закупівлі проєктної документації на поточний ремонт, розглянули у статті «Проєктно-кошторисна документація та технічний нагляд на поточний ремонт: які вартісні межі застосовувати — до 100 тис. грн або до 200 тис. грн?».
  • Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Статтею 254 ЦКУ визначено положення щодо закінчення таких строків. Варто зазначити, що за нормою частини 5 статті 254 ЦКУ, якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день. При цьому, якщо така кінцева дата припадає на вихідний день, електронна система автоматично її не переносить на наступний робочий день. Наприклад, як під час обчислення строку звернень за роз’ясненнями, оприлюднення вимог, подання тендерних пропозицій, оскарження рішення про визначення переможця чи відміни торгів тощо. Як замовникам організовувати свою роботу в таких ситуаціях, докладно розглянули у статті «Останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день: роз’яснення для дотичних до закупівельної сфери», а також навели приклади рішень органу оскарження, органу фінансового контролю та Верховного Суду.
  • Після визначення замовником переможця тендеру електронна система закупівель автоматично формує та передає до НАЗК запит щодо отримання інформації про наявність або відсутність відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі — Реєстр), про нього. У відповідь на запит в автоматичному режимі передається інформація про наявність або відсутність у Реєстрі відомостей про цього учасника-переможця, яка є актуальною на момент формування відповіді на запит. На цю відповідь накладається кваліфікована електронна печатка Національного агентства, що підтверджує її офіційність. Як це посприяє роботі замовника та що все ж варто передбачити в тендерній документації, розповідаємо у статті «Автоматичні довідки в Прозорро щодо корупційних правопорушень».
  • 19.06.2023 прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 19.06.2023 № 621 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України „Про публічні закупівлі“ на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Прогресивність даного акта полягає насамперед у тому, що вперше за останні шість років вдалося майже втричі скоротити процедуру укладення ЕСКО-договорів (до 2-3 місяців). Основні зміни в закупівлях енергосервісу та їх вплив на проведення закупівель розглянули у статті «Основні зміни в закупівлях енергосервісу та як залучити позабюджетні інвестиції втричі швидше».

До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок підстави для здійснення закупівлі за пп. 16 п. 13 Особливостей.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО