Увага! ДАСУ буде досліджувати дотримання вимог Постанови № 169

Катерина Плашенко
2237
7 Липня 2022
Увага! ДАСУ буде досліджувати дотримання вимог Постанови № 169
2237
7 Липня 2022

Як відомо, фінансовий контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель забезпечується, зокрема, шляхом проведення моніторингу закупівель, підстави та порядок проведення якого визначені в статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Державна аудиторська служба України (далі — Держаудитслужба) вже повідомляла у листі № 001200-16/2898-2022 від 22.04.2022, що після введення воєнного стану здійснює заходи державного фінансового контролю, у тому числі з питань дотримання законодавства у сфері закупівель, за умови реального функціонування об’єктів контролю, сервісів та інформаційних платформ (майданчиків), можливості забезпечення збереження життя та здоров’я працівників.

Окрім цього, Держаудитслужба наголошувала, що замовники, незважаючи на умови воєнного стану, що діють в Україні, при здійсненні закупівель повинні чітко дотримуватися принципів, визначених статтею 5 Закону, та не допускати неефективного та незаконного використання державних фінансових ресурсів. Дотримуватись принципів вам обов’язково допоможе стаття «Лайфхаки дотримання принципів здійснення публічних (воєнних) закупівель».

Водночас замовники мають можливість проводити публічні закупівлі в умовах воєнного стану відповідно до постанови Уряду від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169), у зв’язку з чим у замовників публічних закупівель можуть виникати такі питання: чи буде Держаудитслужба здійснювати заходи державного фінансового контролю закупівель, які проводяться в умовах воєнного стану відповідно до Постанови № 169? Якщо так, то яким чином Держаудитслужба буде реагувати на допущені порушення? Наприклад, якщо замовник вносив усі закупівлі до річного плану та випадково зазначив у ньому й ті закупівлі, що здійснюватимуться за Постановою № 169. Яка може бути відповідальність замовника за таке порушення?

З цими питаннями група компаній «Радник» звернулася із запитом до Держаудитслужби та отримала відповідь у листі від 24.06.2022 № 003100-14/4558-2022, яким, зокрема, повідомлено, що питання дотримання вимог Постанови № 169 досліджуватиметься під час проведення заходів державного фінансового контролю.

Державний фінансовий контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель забезпечується згідно зі статтею 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі — Закон № 2939) шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, установленому Законом про закупівлі, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

У разі встановлення за результатами державного фінансового контролю порушень законодавства Держаудитслужба вживає заходів, визначених статтею 10 Закону № 2939, щодо їх усунення у спосіб та терміни, визначені законодавством.

Згідно зі статтею 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Частиною 1 статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. Тому замовник за наявності визначених Законом підстав може вносити зміни до річного плану закупівель відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі.

Крім того, неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі належить до адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною першою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA щопонеділка виходить матеріал з аналізом найсвіжіших моніторингів Держаудитслужби, слідкуйте за практикою перевірок фінансового контролю разом з нами. Наприклад, цього тижня ми розглядали таку практику:

Окрім цього, усі листи, у тому числі Держаудитслужби, легко знайти на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база»:

За потреби користуйтеся покроковим алгоритмом дій замовника під час моніторингу та пам’ятайте про підстави притягнення до адміністративної відповідальності. А також використовуйте шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність.

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО