Алгоритм проведення закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи за Постановою 169 (new)

Крістіна Бєлякова
14697
18 Квітня 2022
Алгоритм проведення закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи за Постановою 169 (new)
14697
18 Квітня 2022

Постанова Кабінету Міністрів України від 12.04.2022 № 437 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169» (набрала чинності 14.04.2022, Урядовий кур’єр № 86) внесла зміни в роботу закупівельників під час воєнного стану.

Зі змінами до постанови Кабміну про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169) ознайомтесь у матеріалі «Порівняння останніх змін до постанови Кабміну № 169». Також у публікаціях на порталі RADNUK.COM.UA ознайомтесь з іншими алгоритмами закупівель під час воєнного стану:

Ризики закупівель, що не перевищують 50 тис. грн, з використанням електронної системи;

Алгоритм проведення публічних закупівель від 50 тис. грн за Постановою № 169.

Зверніть увагу, що з 14.04.2022 в підпункті 1 пункту 1 Постанови № 169, зокрема, встановлено, що в разі здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про такі закупівлі до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» електронна система закупівель — інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять вебпортал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.

У цій статті розглянемо алгоритм проведення закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи закупівель у період воєнного стану (див. Таблицю).

Таблиця

Найменування етапу

Порядок дій замовника за відповідним етапом

Матеріали за темою на порталі RADNUK.COM.UA 

1

Призначення уповноваженої / відповідальної особи за закупівлі товарів, робіт та послуг під час воєнного стану*

Відповідальною за організацію та проведення закупівель, визначених у підпункті 1 пункту 1 постанови 169, може бути уповноважена особа або інша особа, визначена замовником (пп 4-1 п. 1 постанови 169)

Приклади документів для призначення особи, відповідальної за здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану

2

Визначення потреби 

На цьому етапі уповноваженій / відповідальній особі слід врахувати, що:

  • визначення будь-якої потреби та обсягу закупівлі здійснюється замовником самостійно в межах до 50 тис. грн за одним предметом закупівлі;
  • закупівлі за річним планом закупівель (ті, що були здійснені за Законом України «Про публічні закупівлі») з закупівлями, які здійснюємо за Постановою № 169, не сумуємо;
  • закупівлі за Постановою № 169 в річний план закупівель не вносимо.

Закупівлі згідно з Законом про закупівлі чи згідно з Постановою № 169: розмежовуємо правильно

3

Затвердження переліку та обсягів закупівель товарів, робіт та послуг та підготовка обгрунтування закупівлі окремими замовниками згідно постанови від 11.10.2016 № 710 

Для того щоб правомірно укласти договір в умовах воєнного стану, відповідний предмет закупівлі потрібно включити в перелік та обсяги закупівель товарів, робіт чи послуг. 

Якщо у вас такого переліку ще немає, його слід сформувати та затвердити наказом керівника підприємства / організації / установи. Приклад — за посиланням.

Якщо у вас є перелік, але виникла додаткова потреба в умовах воєнного часу, рекомендуємо внести зміни до наявного наказу. Користуйтесь прикладом наказу про внесення змін до переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг.

Постановою Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» для окремих замовників встановлено обов’язок  забезпечити наявність обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості здійснюється щодо всіх публічних закупівель, починаючи з 19.12.2020.

Нова потреба в умовах війни: вносимо зміни в перелік чи затверджуємо новий перелік?

Постанова № 1266: коли обґрунтування не оприлюднюємо, але зберігаємо

Е-книга: Дотримання Постанови № 710 в частині підготовки й оприлюднення обґрунтувань.

4

Пошук постачальника / виконавця / підрядника

Якщо потенційного постачальника знайти в територіальній близькості до замовника важко, уповноважена / відповідальна особа може використати можливості:

  • онлайн-ресурсу BI Prozorro;
  • нової платформи Prozorro+, де зібрані пропозиції постачальників, що працюють в умовах війни.

Уповноваженій / відповідальній особі, особливо на цьому етапі, слід згадати про принципи здійснення закупівель, а саме:

  1. добросовісна конкуренція серед учасників;
  2. максимальна економія, ефективність та пропорційність;
  3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
  4. недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
  5. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
  6. запобігання корупційним діям і зловживанням.  

Де в умовах воєнного стану, зокрема й на тимчасово окупованій території, шукати постачальника чи надавача послуг?

Відмова від співпраці з росіянами — об’єктивна реакція на реалії, або Що допоможе відслідкувати зв’язки з російським і білоруським бізнесом

 

5

Укладання договору 

Договір укладаємо поза електронною системою закупівель шляхом обміну документами (поштовими сполученнями) чи, приміром, шляхом підписання договору електронними ключами з обох сторін у сервісах електронного документообігу. Інструкція — за посиланням.

Коли контрагента знайдено, сторони погоджують усі умови такого договору. 

У договорі рекомендуємо зафіксувати, зокрема, такі положення щодо:

  • одностороннього розірвання договору (зокрема за яких умов та за яким порядком відбувається таке розірвання);
  • що може вважатись форс-мажором та які документи це підтверджують і до яких наслідків встановлення факту форс-мажору для сторони може призвести);
  • порядку та підстави зміни істотних умов договору (звертаємо увагу, що положення частини 5 статті 41 Закону про закупівлі не розповсюджується на договори, укладені за Постановою № 169, тому сторонам важливо до моменту підписання договору узгодити, яким чином у разі необхідності будуть вноситися такі зміни).

Також рекомендуємо не зловживати умовами щодо встановлення штрафних санкцій, приміром за невчасно поставлений товар, враховуючи воєнний стан.

На яких умовах можна вносити зміни до договорів про закупівлю та договорів під час воєнного стану

Нюанси укладення договорів без використання ЕСЗ у період воєнного стану

6

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель

Відповідно до Постанови № 169 не потрібно  оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Будьте уважні: різні алгоритми закупівель до 50 тис. грн до 14.04.2022 та після

7

Внесення змін до укладеного договору

Зміни до договору, укладеного за Постановою № 169, вносяться на умовах та в порядку, що встановлений таким договором, керуючись Цивільним та Господарським кодексами України.

Вимог щодо публікування таких змін в електронній системі законодавство не містить.

На яких умовах можна вносити зміни до договорів про закупівлю та договорів під час воєнного стану

8

Звітування про виконання договору

Вимог щодо звітування про виконання договору, який було укладено згідно з Постановою № 169, законодавство не містить.

Коли та чи потрібно публікувати звіт про виконання договору, укладеного згідно з Постановою № 169

Схематично алгоритм закупівель до 50 тис. грн без використання електронної системи за постановою 169 під час воєнного стану має такий вигляд:

Додатково на порталі RADNUK.COM.UA до вашої уваги:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО