Щодо вчинення головою тендерного комітету кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України (службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки)

Микола Павленко
4787
26 Квітня 2019
Щодо вчинення головою тендерного комітету кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України (службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки)
4787
26 Квітня 2019
Вирок Малиновського районного суду м. Одеси у справі від 06 березня 2019 року № 521/1126/19 

Розглянувши кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, суд ВСТАНОВИВ наступне. За результатами проведення відкритих торгів КП «Х» в особі директора ОСОБА_3 укладено з ТОВ «Y» договір поставки від 07.08.2017 р. № 07-08/17 на закупівлю 112 970 літрів дизельного палива за ціною 17,79 грн за літр на загальну суму 2 009 736,3 грн та 56 480 літрів бензину А-92 за ціною 15,79 грн за літр на загальну суму 891 818,7 грн.

Надалі 09, 10, 15 та 22 серпня 2017 року директор ТОВ «Y» звертався з листами на адресу директора КП «Х» ОСОБА_3 щодо змін умов договору та підвищення ціни на дизельне паливо та бензин А-92 у зв’язку з тим, що з моменту проведення торгів відбувається тенденція збільшення закупівельних цін на ринку нафтопродуктів та рівень цін на нафтопродукти в Одеській області значно перевищує ціни, зазначені в Договорі.

Разом з тим, згідно з довідками Одеської регіональної торгово-промислової палати, у період з 05.07.2017 р. по 28.08.2017 р. ціни на дизпаливо та бензин марки А-92 залишались незмінними.При укладенні додаткових угод до договоруОСОБА_3 належним чином не перевірив попередні дані щодо середньої ринкової ціни на дизпаливо та бензин марки А-92 та уклав вказані додаткові угоди в порушення вимог п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки коливання цін на дизельне паливо та бензин марки А-92 на ринку відсутні.

В подальшому за результатами проведення відкритих торгів КП «Х» в особі директора ОСОБА_3 укладено з ТОВ «Y» договір поставки від 23.01.2018 р. № 23-01/18 на закупівлю 105 050 літрів дизельного палива ціною 20,74 грн за літр на загальну суму 2 178 737 грн та 40 070 літрів бензину А-92 за ціною 22,25 грн за літр на загальну суму 1 069 533 грн.

Надалі 12, 19, та 26 лютого 2018 року директор ТОВ «Y» звертався з листами на адресу директора КП «Х» ОСОБА_3 щодо змін умов договору та підвищення ціни на дизельне паливо та бензин А-92. До вказаних листів додано довідки Одеської регіональної торгово-промислової палати України, згідно з якими коливання цін були незначні, а з 12.02.2018 р. по 26.02.2018 р. динаміка коливання ціни на дизельне паливо та бензин А-92 змінювалася в сторону зменшення.

За результатами розгляду вищевказаних листів та довідок Одеської регіональної торгово-промислової палати України директором КП «Х» ОСОБА_3 12, 19, та 26 лютого 2018 року підписані додаткові угоди №№ 3–5 до договору від 23.01.2018 р. № 23-01/18 на підставі п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі».

Таким чином, всіма своїми діями директор КП «Х» ОСОБА_3 завдав матеріальну шкоду територіальній громаді м. Одеси, в особі Одеської міської ради, у сумі 1536337,47 грн. По справі представником потерпілого в інтересах Одеської міської ради було заявлено цивільний позов на суму 1536337,47 грн.

Як пом’якшувальними покарання обвинуваченого ОСОБА_3 обставинами суд враховує те, що він провину визнав повністю, щиро розкаявся у скоєному, те, що він раніше не судимий, позитивно характеризується та те, що ОСОБА_3 до судового розгляду частково відшкодував завдану майнову шкоду у розмірі 10000 грн, що підтверджується копією квитанції. Крім того, суд приймає до уваги, що у ОСОБА_3 поганий стан здоров’я, а саме рак н/д правої легені, що підтверджується медичною документацією, а також те, що фактично у нього на утриманні знаходяться повнолітня дитина ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_4, який є студентом економічного університету денної форми навчання, мати престарілого віку ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_5, а також престарілі батьки дружини — батько ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_6, який також є «дитиною війни», та мати ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_7.

Суд ухвалив: ОСОБА_3 визнати винним у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, та призначити йому покарання за цією статтею у вигляді 2 (двох) років позбавлення волі, з позбавленням права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування та комунальних підприємствах, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій строком на 1 (один) рік, без застосування штрафу.

На підставі ст. 75 КК України звільнити ОСОБА_3 від відбуття основного покарання у вигляді позбавлення волі, призначеного цим вироком, з випробувальним терміном на 1 (один) рік з позбавленням права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування та комунальних підприємствах, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій строком на 1 (один) рік, якщо він протягом цього часу не скоїть нового кримінального правопорушення.

Цивільний позов представника потерпілого (цивільного позивача) в інтересах Одеської міської ради у розмірі 1536337,47 грн задовольнити частково у розмірі 1526337,47 грн.

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО