Новини закупівель за липень 2017 року

Редакція
1275
3 Липня 2017
Новини закупівель за липень 2017 року
1275
3 Липня 2017

Prozorro інтегрується з Єдиним державним реєстром

Державне підприємство «Прозорро» повідомило про те, що з 16 червня ProZorro інтегрується з Єдиним державним реєстром.

Це стало можливим після підписання між ДП «Прозорро» та ДП «Національніінформаційні системи», яке опікується технічним і технологічним забезпеченням створення та супроводження програмного забезпечення ведення автоматизованих систем єдиних державних реєстрів, договору, згідно з яким ДП «Прозорро» закуповуватиме послуги з надання інформації про клієнтів системи.

Наразі функціонал перевірки даних доступний лише на декількох майданчиках, але підписанти договору сподіваються, що невдовзі всі майданчики системи реалізують у себе можливість перевірки даних з ЄДР через кабінети користувачів.

У ДП «Прозорро» виділили дві основні зміни в роботі системи:

  1. При реєстрації користувачів у Системі електронних публічних закупівель ProZorro через авторизований майданчик цей майданчик має перевірити реальність компанії, що реєструється. До сьогодні майданчики використовували різні методи для перевірки: від сервісу youcontrol до опції внесення 1 грн як авансової оплати. Тепер завдяки інтеграції з ЄДР у системі реалізовано функціонал швидкої та зручної перевірки реальності компанії. Це пришвидшує реєстрацію бізнесу в системі і полегшує роботу майданчиків.
  2. На етапі кваліфікації у замовника з’явилась можливість в онлайн-режимі отримати деталізовану інформацію про учасника, іншими словами — виписку з ЄДР. До сьогодні замовники могли за власною ініціативою перевірити учасника через сайт Міністерства юстиції України.

Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» своєю чергою також вирішила спробувати скористатися даним функціоналом. Детально про наш досвід читачі можуть дізнатися на стор. 29–33 цього випуску журналу.

За матеріалами сайту prozorro.gov.ua

Повідомлення від адміністратора Єдиного веб-порталу використання публічних коштів

Державна установа «Відкриті публічні фінанси», яка віднедавна виконує функції адміністратора Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (Є-Data), звернулась до користувачів порталу Є-Data* з оголошенням про те, що з питаннями, пов’язаними з роботою веб-порталу, із пропозиціями та зауваженнями можна звертатися через форму звернення на веб-порталі (кнопка «Допомога»), за телефоном «гарячої лінії» (044) 206-56-96 або на таку адресу електронної пошти: e-data@minfi n.gov.ua. Адреса для листування та офіційних звернень: 04071, м. Київ, а/с 135.

Нагадаємо, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 293-р «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2015 р. № 911 “Деякі питання створення і функціонування єдиного веб-порталу використання публічних коштів”» замість державного підприємства «Головний проектно-виробничий і сервісний центр комп’ютерних технологій» функції адміністратора порталу Є-Data покладено на державну установу «Відкриті публічні фінанси», яка належить до сфери управління Міністерства фінансів України.

За матеріалами порталу Є-Data http://spending.gov.ua


Довідково від редакції
* Також нагадуємо замовникам, що Міністерство фінансів України на початку поточного року своїм наказом від 03.01.2017 № 1 продовжило тестову експлуатацію порталу Є-Data до кінця II кварталу 2017 року, тобто до 30.06.2017 [детально з даною інформацією ви можете ознайомитись у випуску журналу № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 7].
Станом на 22.06.2017 Міністерство фінансів України тестову експлуатацію порталу Є-Data на III–IV квартали 2017 року не продовжило.
У разі появи будь-якої нової інформації щодо роботи порталу Є-Data редакція журналу повідомить про це додатково на своїх офіційних сторінках у соцмережах та на своєму офіційному сайті https://radnuk.com.ua.

Комісія з розгляду звернень повідомила про припинення своєї роботи

Однією з помітних новин червня стало рішення про розпуск Комісії з розгляду звернень, які надходили від учасників допорогових закупівель.

Нагадаємо, що цю комісію було створено відповідно до п. 14 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35.

Роботу комісії координувала та фінансувала міжнародна організація Transparency International Ukraine. Як повідомив Віктор Нестуля, директор програми інноваційних проектів Transparency International Ukraine (ТІU), спочатку комісія складалась із трьох членів — представників Мінекономрозвитку, АМК України та ТІU. Проте згодом, у зв’язку зі зростанням кількості допорогових закупівель і скарг, які їх супроводжували, до роботи комісії також долучились незалежні експерти з правових питань.

Але через відсутність у комісії необхідних повноважень та механізму впливу на недобросовісних замовників, ефективність її роботи була низькою. За словами Віктора Нестулі, з огляду на середній термін розгляду звернення (14 днів), на час якого допорогову закупівлю блокувала електронна система закупівель, дуже часто траплялося так, що «прості допорогові закупівлі» перетворювалися в процедури, складніші і триваліші за відкриті торги, чим відштовхували тих замовників, які проводили відкриті конкурентні допорогові закупівлі.

При цьому рішення комісії мали винятково рекомендаційний характер, а тому лише близько 20 % її рішень замовники брали до уваги. У результаті цього члени комісії не бачили результатів своєї роботи, оскільки рекомендації часто ігнорували, а частина замовників відмовлялась від використання конкурентних допорогових закупівель через їх тривалість у разі наявності нерозглянутого звернення.

У зв’язку з припиненням діяльності комісії ДП «Прозорро» розмістило на сайті системи (prozorro.gov.ua) повідомлення про те, що з 16 червня 2017 року в системі електронних публічних закупівель ProZorro реалізовано новий процес, який не передбачає надходження вимог учасників до комісії. Проте можливість діалогу між замовниками та учасниками не зникла. Учасники, як і раніше, можуть висувати вимоги організаторам тендерів. Якщо замовник ігноруватиме вимогу, то така закупівля буде «підсвічуватись» у системі індикаторів ризику і автоматично розцінюватись як підозріла. Якщо учасник залишається незадоволений відповіддю, то це також потрапляє в ризик-індикатори.

Звернення до комісії, які було створено до 01.06.2017, буде переведено в статус «Залишена без відповіді», і закупівлі отримають статус «Завершена».

Своєю чергою команда, з якої складалась комісія, повідомила про намір зосередити свої зусилля на роботі в системі DoZorro, яку вважає більш ефективним механізмом протидії порушенням та контролю за діями замовників, у тому числі при допорогових  закупівлях. Тому тим, хто раніше використовував інструмент допорогового звернення, уже колишні члени комісії пропонують залишати відгуки на DoZorro.

Детальніше з роботою DoZorro і тими можливостями, які вона надає для контролю за прозорістю і законністю закупівель, можна ознайомитися у статті, яка розміщена на стор. 34–36 цього випуску журналу.

За матеріалами сайту prozorro.gov.ua

Наказ № 35 Про порядок здійснення допорогових закупівель зазнав змін!

За повідомленнями веб-порталу prozorro.gov.ua від 23.06.2017, у зв’язку з припиненням діяльності Комісії з розгляду звернень щодо допорогових закупівель до наказу ДП «Зовнішторгвидав України»* № 35 від 13.04.2016 «Про затвердження порядку здійснення допорогових закупівель» було внесено зміни (далі — Порядок).

Так, наказом ДП «Прозорро» № 49 від 20.06.2017 «Про внесення змін до порядку здійснення допорогових закупівель» розділ 14 Порядку, який має назву «Усунення порушення» та раніше регламентував діяльність Комісії з розгляду звернень, викладено в новій редакції.

Детально з повним текстом наказу № 49 ви можете ознайомитись на стор. ___ цього випуску журналу.


* Наказом від 26.07.2016 № 1220 «Про перейменування державного підприємства «Зовнішторгвидав України» та затвердження статуту державного підприємства «Прозорро» Міністерство економічного розвитку і торгівлі України перейменувало ДП «Зовнішторгвидав України» в ДП «Прозорро», зазначивши, що воно є правонаступником державного підприємства «Зовнішторгвидав України».

За матеріалами сайту prozorro.gov.ua

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО