Електронний каталог як альтернатива спрощеним закупівлям

Крістіна Бєлякова
1222
18 Травня 2020
СПЕЦВИПУСК
Електронний каталог як альтернатива спрощеним закупівлям
1222
18 Травня 2020

Багатьох замовників цікавить питання використання електронних каталогів замість проведення спрощених закупівель. У пункті 7 частини 7 статті 3 нової редакції Закону про публічні закупівлі (далі — Закон) зазначено, що замовник придбаває товари, роботи і послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини 1 цієї статті Закону, без застосування порядку проведення спрощених закупівель, установленого цим Законом, у разі, якщо закупівля товарів відбувається з використанням електронного каталогу.

Отже, замовники можуть використати електронний каталог для закупівлі товарів без проведення спрощеної закупівлі?

Дійсно, відповідно до пункту 7 частини 7 статті 3 Закону така альтернатива передбачена, однак на 18.08.2020 замовники не можуть поки скористатися такою можливістю. Річ у тім, що в частині 15 статті 11 нового Закону встановлено, що в разі створення електронних каталогів їх формують і супроводжують виключно централізовані закупівельні організації. Структуру, порядок формування та використання електронних каталогів визначає Кабінет Міністрів України. На 18.08.2020 Кабінет Міністрів України не визначив структуру, порядок формування та використання електронних каталогів.

Отже, до того часу, поки не буде затверджено структуру, порядок формування та використання електронних каталогів, які визначає Кабінет Міністрів України, замовники від 50 тис. грн не можуть використовувати електронні каталоги.

Нагадаємо, що, згідно з пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону, замовники — це суб’єкти, визначені згідно зі статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.

Хто та коли може зараз використовувати електронні каталоги?

  1. Замовники можуть використовувати електронні каталоги, якщо вартість закупівлі не перевищує 50 тисяч гривень.
  2. Якщо закупівлю здійснює не замовники у розумінні Закону, то вони можуть використовувати електронні каталоги не залежно від вартості закупівлі. 
  3. Можна використовувати в разі, якщо дія Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є закупівлі, передбачені в частині 5 статті 3 Закону, також не залежно від вартості закупівлі.
  4. Також замовники можуть здійснювати закупівлі предметів закупівлі, передбачених у частині 6 статті 3 Закону, з використанням електронного каталогу не залежно від вартості предмета закупівлі у випадку, якщо замовники, визначені в пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону (а саме: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті) відповідають хоча б одній з таких ознак:
  • органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
  • наявність спеціальних або ексклюзивних прав — прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв).

З іншими альтернативами закупівель замість проведення спрощеної закупівлі можна ознайомитись у статті «Спрощені закупівлі: правила та винятки».

Додатково про електронні каталоги читайте в таких публікаціях:

Детально про закупівлі  без використання електронної системи закупівель читайте в наступних статтях:

Журнали

Публікації, що вийшли друком у паперовій версії журналу «Радник в сфері державних закупівель» (з посиланням на номер журналу)

Приєднуйся до авторів
load
Реєстрація
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
В особистий кабінет
Вам потрібно авторизуватися!
Якщо ви хочете використовувати можливості сайту на 100% вам потрібно авторизуватися
load
Відновлення паролю
Вітаємо!
Реєстрація пройшла успішно
Вітаємо!
Тепер ви підписані на інформаційну розсилку Радника у сфері публічних закупівель