Зверніть увагу на визначення предмета закупівлі: практика ДАСУ

Катерина Плашенко
2141
22 Серпня 2022
Зверніть увагу на визначення предмета закупівлі: практика ДАСУ
2141
22 Серпня 2022

Останнім часом Державна аудиторська служба України (далі — Держаудитслужба) встановлює чимало порушень щодо недотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі та помилки у визначенні предмета закупівлі. Сьогодні наведемо моніторинги за цією тематикою та підсумуємо нюанси, які потрібно взяти до уваги замовнику, щоб правильно визначати предмет закупівлі.

Моніторинг UA-M-2022-08-17-000019 від 17.08.2022, оголошення UA-2022-08-09-008091-a

За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товару в оголошенні про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі — Порядок № 1082), щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.

Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749, містить такі позиції щодо товару, придбання якого здійснює замовник згідно з інформацією, розміщеною в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, а саме: 09132000-3 – Бензин, 09132100-4 – Неетильований бензин, 09132200-5 – Етильований бензин, 09132300-6 – Бензин з етанолом, 09134200-9 – Дизельне паливо,09134210-2 – Дизельне паливо (0,2),09134220-5 – Дизельне паливо (EN 590).

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1082 замовник / ЦЗО / учасник / постачальник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на вебпорталі, у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон). При цьому Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури відкритих торгів, яка передбачена частиною першою статті 13 Закону.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону.

Аналогічні висновки моніторингів Держаудитслужби, за результатами яких під час аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 і Держаудитслужба зобов’язала вжити заходів щодо відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону : моніторинг UA-M-2022-08-17-000017 від 17.08.2022, оголошення UA-2022-08-06-000216-a, моніторинг UA-M-2022-08-17-000016 від 17.08.2022, оголошення UA-2022-07-28-001645-a, моніторинг UA-M-2022-08-17-000014, оголошення UA-2022-08-11-002949-a.

Висновки

Замовнику потрібно звернути увагу, що відповідно до Закону предмет закупівлі — товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). 

Наказом Мінекономіки № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок № 1082, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.

Для визначення коду ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника рекомендуємо користуватися спеціально розробленим інструментом на порталі RADNUK.COM.UA — «Пошук ДК».

Нагадаємо, що з 14.07.2022 з’явилася нова підстава для визнання договору про закупівлю нікчемним, а саме якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

Нагадаємо: за допущені при визначенні предмета закупівлі помилки передбачена адміністративна відповідальність згідно зі статтею 16414 КУпАП. Так, за порушення порядку визначення предмета закупівлі передбачена відповідальність уповноважених осіб замовника в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн).

Повторне правопорушення протягом року особою, яку було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, тягне за собою накладення штрафу органом державного фінансового контролю на службових (посадових), уповноважених осіб замовника в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн).

Додатково з корисного:

Використовуйте «Шпаргалку уповноваженої особи замовника про адміністративну відповідальність» та завжди пам’ятайте про підстави притягнення до адміністративної відповідальності.

Нагадуємо, що на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Книги» доступний збірник висновків моніторингу закупівель з практичними порадами та доцільними рекомендаціями. Щоб не наступати на «закупівельні граблі» інших замовників, користуйтесь цією електронною книгою. Дивіться, як її знайти:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі  «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО