Заступниця Міністра економіки про ключові питання оборонних закупівель: прибуток у договорах та звітування

Надія Бігун
991
3 Жовтня 2023
Заступниця Міністра економіки про ключові питання оборонних закупівель: прибуток у договорах та звітування
991
3 Жовтня 2023

Радник. У постанові Верховної Ради України «Щодо підтримки обороно-промислового комплексу в період воєнного стану» йдеться, зокрема, про те, що рівень прибутку у складі вартості (ціни) державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель визначається рішеннями Кабінету Міністрів України, які були чинними станом на 24.02.2022. Про які постанови йдеться? Як замовнику правильно розтлумачити норми цієї постанови?

Надія Бігун. Так, насправді це питання важливе і тривалий час потребувало розв’язання. У нас був запит від Держаудитслужби про те, щоб Мінекономіки сформулювало власну позицію щодо цього. І в цій відповіді ми чітко визначили: на момент, коли почалось повномасштабне вторгнення, якщо говоримо про Закон про закупівлі й підзаконні нормативно-правові акти. 

Так, діяла постанова КМУ від 17.03.2021 № 309 «Про затвердження Порядку формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою» (прим. ред.: з 20.03.2022 і до 21.07.2023 діяла постанова КМУ від 20.03.2022 № 335, що встановлювала положення щодо калькуляції ВИТРАТ) і постанова КМУ від 03.03.2021 № 363 «Питання оборонних закупівель» (що містила в пункті 49 норму щодо прибутку)

З нашої точки зору норма щодо прибутку могла включатися державними замовниками, оскільки постанова № 363 продовжувала діяти. На той момент я не була в Уряді, але з того, що я розумію та які події розвивалися на той час, логіка постанови № 335 покликана спростити розрахунок калькуляції витрат, тому що війна, танки стояли біля Києва…

Це наша позиція. Постанова № 335 не скасувала постанову № 363. Норма прибутку за постановою № 363 могла застосовуватися, і відповідно, ми тут не бачимо, чому це потрібно трактувати в інший бік. Усі розуміють, що бізнес повинен забезпечувати свою діяльність. Без прибутку бізнесу немає. 

Розпорядження ВРУ «Щодо підтримки обороно-промислового комплексу в період воєнного стану»  покликане зафіксувати таку позицію в попередньому періоді. Уже є певні акти ревізії ДАСУ щодо цих питань.  По них ще будуть прийняті рішення. Певне, іншого шляху окрім як суду не знайдеться, але такі рішення шукаються. Сподіваюся, що по інших договорах відтепер не будуть виникати такі питання. 

Продовження інтерв’ю щодо останніх змін в оборонних закупівлях дивіться далі у цьому відео:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО