Заступник генерального директора ДП «Прозорро» про те, чи потрібно надсилати оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023

Наталія Шимко
1910
3 Серпня 2023
Заступник генерального директора ДП «Прозорро» про те, чи потрібно надсилати оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023
1910
3 Серпня 2023

Питання передплатника порталу Радник

  • Цікавить, чи потрібно оголошення про оборонну закупівлю після 21.07.2023 надсилати до ДП «Прозорро»? У Законі про оборонні закупівлі вимога є. А якщо державний замовник проводить відкриті торги з особливостями, то автоматичне оголошення, яке публікується ЕСЗ, є тотожним тому оголошенню, що державний замовник надсилає вручну через замовлення ґуґл-форми?

Відповідь заступника генерального директора ДП «Прозорро»

  • Нещодавно Кабінетом Міністрів України було прийнято зміни до постанови від 11.11.2022 № 1275  (далі — Постанова № 1275), якою, зокрема, затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.

Тепер державні замовники під час здійснення оборонних закупівель товарів чи послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, а також робіт, вартість яких дорівнює або перевищує 1,5 млн гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), мають дотримуватись порядку проведення відкритих торгів з особливостями / спрощених закупівель або використовувати запит ціни пропозиції з електронного каталогу.

Водночас пунктом 1 частини 3 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що державні замовники під час здійснення таких закупівель мають надсилати оголошення про закупівлю адміністратору електронної системи закупівель для його оприлюднення на вебпорталі уповноваженого органу з питань закупівель та / або в електронній системі закупівель. Перелік інформації, яка включається до такого оголошення, визначено Постановою № 1275.

Порядок проведення відкритих торгів з особливостями або спрощених закупівель також передбачає обов’язкове оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.

Поряд з цим інформація, що міститься в цих оголошеннях, дуже подібна до інформації, передбаченої Постановою № 1275. Водночас вона дещо відрізняється від затвердженого Постановою № 1275 переліку.

Так, наприклад, у відкритих торгах з особливостями в оголошенні не зазначаються технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Інформація про них включається до тендерної документації. Крім того, замість орієнтовних кількості та місця поставки товарів або обсягу та місця виконання робіт чи надання послуг мають зазначатись конкретні кількість, місце та обсяг. На жаль, такі розбіжності, хоч і незначні, можуть стати підставою для контролюючих органів, щоб зафіксувати, зокрема, порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі.

Застосування замовником запиту ціни пропозицій відповідно до постанови КМУ від 14.09.2020 № 822 не передбачає оприлюднення такого документа, як оголошення. Утім, знову ж таки вимогу пункту 1 частини 3 статті 30 Закону щодо надсилання оголошень станом на 02.08.2023 законотворці не відмінили. При цьому сам запит ціни пропозицій, що обов’язково оприлюднюється замовником в електронній системі, також містить інформацію, подібну до тої, що визначена Постановою № 1275, хоч і з деякими відмінностями.

Згідно з наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника на авторизованому електронному майданчику, який забезпечує оприлюднення інформації про публічні закупівлі на вебпорталі Уповноваженого органу, за функціонування та наповнення якого відповідає адміністратор електронної системи. Отже, формально можна вважати, що, заповнюючи оголошення в особистому кабінеті на майданчику, замовник надсилає його через електронну систему закупівель адміністратору для оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу.

Таким чином, оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів чи спрощеної закупівлі відповідає вимогам пункту 1 частини третьої статті 30 Закону, але не відповідає положенням Постанови № 1275 в частині переліку інформації, і включається до оголошення про закупівлю.

Висновок

Станом на початок серпня-2023 замовникам для дотримання всіх нормативних вимог доведеться під час проведення відкритих торгів з особливостями, спрощених закупівель або запиту ціни пропозиції з електронного каталогу додатково оприлюднювати оголошення з переліком інформації, передбаченої Постановою № 1275.

Водночас, оскільки ні Постановою № 1275, ні Законом не регламентовано вигляду, у якому таке оголошення має бути оприлюднено, замовник може:

Звісно, це додає замовникам зайвої роботи, яка жодним чином не збільшує прозорість чи ефективність закупівель.

Цю ситуацію, на мою думку, можна виправити шляхом внесення змін до Постанови № 1275, якими передбачити, наприклад, що перелік інформації, яка включається до оголошення, відповідає переліку, передбаченому для відповідного виду закупівель, який застосовується замовником для придбання товарів, робіт або послуг.

Зауважимо, що передплатники порталу Радник можуть завантажити:

  1. Тендерну документацію для оборонних закупівель;
  2. Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги)(оборонні);
  3. Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі)(оборонні);
  4. Додаток 3 до тендерної документації (оборонні).

Читайте більше на порталі RADNUK.COM.UA:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО