Закупівельники, будьте поблажливими!

Марія Степічева
934
17 Грудня 2022
Закупівельники, будьте поблажливими!
934
17 Грудня 2022

У безпрецедентному життєвому та закупівельному періоді складно працювати не тільки замовникам, але й учасникам!

Війна в Україні стала підставою для введення воєнного стану з 05 год 30 хв 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Неодноразово зазнало змін і закупівельне законодавство. Ворожі обстріли руйнують нашу інфраструктуру, і мільйони людей залишаються без світла, зв’язку, опалення та водопостачання.

Усі ці передумови максимально ускладнюють роботу всіх суб’єктів закупівельної діяльності.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) у тендерній документації зазначаються відомості, що перелічені в частині другій цієї статті Закону.

Зокрема, пункт 2 частини 2 статті 22 Закону вказує, що замовник у тендерній документації зазначає один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Утім, не варто ускладнювати вимоги щодо таких критеріїв.

Приклад: закупівля UA-2022-10-27-004418-a

Скаржник зазначає, що дискримінаційною для нього є вимога, що для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати: копію (-ї) документа (-ів) про зарахування на баланс не менше двох службових собак, а саме копія (-ї) акта (-ів) приймання-передачі основних засобів (форма 03-1).

Як думаєте, що сказав АМКУ?

Рішення АМКУ. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати документи про зарахування саме на баланс не менше двох службових собак, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, зокрема скаржника.

Також частина 2 статті 22 Закону містить твердження про те, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ця норма також максимально ускладнює тендерну документацію, якщо, наприклад, вимагати додаткові довідки від учасника процедури закупівлі довільної форми, які не впливають на зміст тендерної пропозиції в цілому.

Також передплатники порталу RADNUK.COM.UA можуть ознайомитись із взірцями документів на порталі:

  1. Приклад Тендерної документації (за Особливостями);
  2. Приклад Додатка 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги статті 17 Закону та інші вимоги);
  3. Приклад Додатка 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі);
  4. Приклад Додатка 3 до тендерної документації (проєкт Договору).

Висновок

Рекомендуємо усім замовникам не ускладнювати умови своїх закупівель і не вимагати від учасників зайвої інформації, яка за своєю суттю не впливає на зміст тендерної пропозиції.

Учасники так само мають бути уважними і завчасно готувати документи своїх тендерних пропозицій, оскільки у тендерній документації можуть бути й вимоги надати документи, які потрібно буде отримувати у третіх осіб (виробники, банківські установи, державні органи та ін.).

Корисні поради для учасників із завчасної та ефективної підготовки тендерної пропозиції ви можете знайти на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Лайфхаки для учасників публічних закупівель. Частина 4».

Тож, закупівельники, будьте поблажливими та ставтесь з повагою одне до одного, бо ми з вами забезпечуємо державу усім необхідним і робимо свій вклад до наближення нашої перемоги! Слава Україні!

До речі, а ти вже переглянув корисні інфографіки від редакції RADNUK.COM.UA? Просто клікай на банер на головній сторінці порталу:

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО