Підпункт 11 пункту 47 Особливостей: що врахувати замовнику після 19.05.2023?

Катерина Плашенко
2744
25 Травня 2023
Підпункт 11 пункту 47 Особливостей: що врахувати замовнику після 19.05.2023?
2744
25 Травня 2023

Як відомо, 19.05.2023 набула чинності постанова Уряду № 471 від 12.05.2023 (далі – Постанова № 471), якою були, зокрема, внесені зміни до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).

Змін зазнала норма Особливостей, коли замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію.

Було до 19.05.2023

Стало починаючи з 19.05.2023

44. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:

……

11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;

47. Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:

…..

11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»

Як бачимо, має місце уточнення у підпункті 11 відмінків займенника, а саме формулювання «у неї» замінено на «нею».

При цьому на момент написання матеріалу на майданчиках зміни поки що не враховані у повному обсязі, і учасники при поданні тендерних пропозицій мають підтвердити галочкою формулювання пункту у старій редакції: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».

Як же діяти замовнику? Не радимо замовникам вимагати додатковий документ підтвердження від учасника щодо підпункту 11 пункту 47 Особливостей, оскільки надання такого документа не передбачено ні Особливостями, ні Законом України «Про публічні закупівлі». Як відомо, Державна аудиторська служба України при проведенні моніторингів вимогу замовника щодо надання документів, які не передбачені законодавством, вважає порушенням.

Водночас радимо замовникам зробити в тендерній документації визначення такого змісту: «Якщо на момент подання тендерної пропозиції учасником в електронній системі закупівель відсутня технічна можливість підтвердження учасником відсутності окремих підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування в електронній системі, то факт подання тендерної пропозиції вважається самостійним декларуванням відсутності таких підстав для відмови йому в участі в торгах за вимогами пункту 47 Особливостей».

У зв’язку з останніми змінами до Особливостей на порталі було оновлено Тендерну документацію (за Особливостями зі змінами).

Більше важливої інформації про закупівлі під час воєнного стану читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО