Огляд листа Мінекономіки від 13.01.2023 щодо тимчасової відсутності аукціонів

Катерина Плашенко
1169
17 Січня 2023
Огляд листа Мінекономіки від 13.01.2023 щодо тимчасової відсутності аукціонів
1169
17 Січня 2023

Кабінет Міністрів України постановою № 1495 від 30.12.2022 (далі — Постанова № 1495) вніс зміни до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Постанова № 1495 набрала чинності 03.01.2023 (крім пунктів 2, 8, 10 і 12 змін, затверджених цією постановою, які набирають чинності через шість місяців з дня її опублікування).

Пропонуємо ознайомитися з оглядом зазначених змін у статті «Січневі зміни до Особливостей: детальний огляд Постанови № 1495».

Міністерство економіки України як Уповноважений орган, який здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель, проінформувало про останні зміни листом № 3323-04_1723-06 від 13.01.2023, у якому надало роз’яснення щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, зокрема:

«…тимчасово, строком на шість місяців, змінено механізм проведення відкритих торгів, а саме оцінка тендерних пропозицій електронною системою закупівель здійснюється без попереднього проведення електронного аукціону.

Тобто, з 03.01.2023 відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону навіть у випадку, якщо подані дві і більше тендерні пропозиції. ЕСЗ після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, буде розкривати всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, у тому числі інформацію про ціну / приведену ціну тендерної пропозиції.

Пропонуємо ознайомитися з матеріалом «Відкриті торги за Особливостями з урахуванням січневих змін: вебінар».

Оцінка тендерної пропозиції проводиться ЕСЗ автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною, тобто, ЕСЗ визначає найбільш економічно вигідною ту тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою на момент закінчення прийому тендерних пропозицій.

Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною.

У зв’язку з цим пункти 35 – 39 Особливостей викладено в новій редакції, в якій враховано положення статей 28 і 29 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон). А пунктом 2 постанови № 1495 визначено, що пункти2, 8, 10 і 12 набирають чинності через шість місяців з дня її опублікування.

Звертаємо увагу замовників, що закупівлі товарів, робіт і послуг, які розпочато до набрання чинності постановою № 1495, завершуються у порядку, визначеному постановою № 1178, в редакції, чинній на момент оголошення процедури закупівлі. Тому, при здійсненні відкритих торгів згідно Особливостей після 03.01.2023, замовникам необхідно викласти умови тендерної документації з урахуванням змін.

За нагоди можете ознайомитися зі статтею «Чотири поради з закупівель у зв’язку зі змінами до Особливостей № 1178 від 03.01.2023».

Змінами до пунктів 11 і 13 Особливостей визначено, що замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника, у випадку якщо закупівля проводиться без застосування ЕСЗ, шляхом укладення прямого договору, а звітування про таку закупівлю в ЕСЗ відбувається відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.

Постановою № 1495 внесено зміни до пункту 2 Особливостей щодо визначення аномально низької ціни тендерної пропозиції, яка розраховується ЕСЗ на підставі ціни/приведеної ціни найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції. Щоб ЕСЗ розрахувала аномально низьку ціну, має бути подано дві і більше тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі або його частини (лота).

До вашої уваги стаття «Чотири поради учасникам: враховуємо зміни до Особливостей від 03.01.2023».

Крім цього, постановою № 1495 внесено зміни до пункту 3 Особливостей та встановлено, що у разі здійснення замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача вимоги щодо обов’язкового ступеню локалізації товару, визначені пунктом 6 -1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, не застосовуються…»

Підсумуємо наведену в листі Мінекономіки інформацію:

  • проведення відкритих торгів без електронного аукціону є тимчасовим — строком на 6 місяців;
  • з 03.01.2023 відкриті торги здійснюються без електронного аукціону, навіть за умови подання двох або більше тендерних пропозицій. ЕСЗ після кінцевого строку подання тендерних пропозицій буде розкривати всі дані, зазначені в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі ціну. Оцінка тендерних пропозицій відбуватиметься автоматично, ЕСЗ визначає  найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з урахуванням критеріїв оцінки, які визначив замовник в умовах тендерної документації. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Замовник, орган оскарження та Держаудитслужба мають доступ в електронній системі закупівель до інформації, яка визначена учасником процедури закупівлі конфіденційною;
  • пункти 35 – 39 Особливостей викладено в новій редакції, у якій враховано положення статей 28 і 29 Закону. Пунктом 2 Постанови № 1495 визначено, що пункти 2, 8, 10 і 12 набирають чинності через шість місяців з дня її опублікування;
  • закупівлі товарів, робіт і послуг, які розпочато до набрання чинності Постановою № 1495, завершуються у порядку, визначеному Постановою № 1178, у редакції, чинній на момент оголошення процедури закупівлі, тобто з проведенням аукціону;
  • змінами до пунктів 11 і 13 Особливостей визначено, що замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження в річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника;
  • Постановою № 1495 внесено зміни до пункту 2 Особливостей щодо визначення аномально низької ціни тендерної пропозиції;
  • з 03.01.2023 норми локалізації не застосовуються при здійсненні замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача.

Щоб не припуститися помилок при проведенні відкритих торгів з урахуванням Особливостей, використовуйте: 

Як завжди, текст рекомендаційного листа вже розміщено на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Правова база» – «Листи Мінекономіки».

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО