Очікувана вартість не відповідає ринковій: що можна зробити?

Олена Швець
2643
8 Вересня 2022
Очікувана вартість не відповідає ринковій: що можна зробити?
2643
8 Вересня 2022

Очікувана вартість закупівлі завжди фігурує в будь-якій закупівлі й визначається замовником. З точки зору учасника це абстрактна цифра, але насправді за цим криється кропітка робота замовника, у тому числі в частині моніторингу ринку шляхом збору та аналізу комерційних пропозицій.

Планування закупівель та визначення очікуваної вартості здійснюється замовником самостійно та на власний розсуд, але з урахуванням специфіки предмета закупівлі та дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» й законодавства в цілому. Для таких дій замовники можуть використовувати:

Враховуючи реалії сучасного ринку, не завжди можливо заздалегідь передбачити відповідність розрахованої очікуваної вартості мінливим ринковим реаліям, особливо якщо це ринок електричної енергії, комунальних послуг, коли необхідно закупити паливно-енергетичні ресурси тощо.

Водночас кому як не учаснику знати про актуальну ціну того чи іншого предмета закупівлі. Тож, постає питання, як реагувати потенційному учаснику на ймовірно занижену очікувану вартість, адже це може призвести до скасування закупівлі, приміром через відсутність учасників? Повідомте замовника про це! Зокрема, таким чином:

  • звернення через електронну систему закупівель за допомогою розділу «Питання» / «Вимоги»;
  • шляхом направлення офіційного листа на фактичну адресу замовника;
  • спробувати зателефонувати до замовника з метою інформування про виявлення факту неактуальної / застарілої очікуваної вартості й бажання потенційного учасника взяти участь у процедурі закупівлі.

Зміст звернення / листа замовник може використати одночасно і в електронній системі й направити офіційним листом.

Звичайно, звернення до замовника не гарантує, що замовник візьме його до уваги та обов’язково вживе якісь дії (наприклад, відмінить відкриті торги та відразу оголосить нові з актуальною ціною). Але це краще, аніж бездіяльність. Для закупівельної спільноти, особливо для учасників сфери закупівель, на порталі RADNUK.COM.UA створено зразок листа-звернення до замовника щодо внесення змін до очікуваної вартості предмета закупівлі.

Зразок розміщений в підрозділі «Зразки документів учасникам» розділу «Зразки документів» у категорії «Приклади листів».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО