Найголовніше за тиждень (до 26.07.2024)

Лілія Груздо
476
27 Липня 2024
Найголовніше за тиждень (до 26.07.2024)
476
27 Липня 2024

Цього тижня на порталі Радник розглядали актуальні та важливі питання, які виникають у замовників. У добірці статей, зокрема, розкажемо, як купувати по «прямому» договору для потреб ЗСУ, чи може учасник включити додаткові витрати, пов’язані з інфляційними процесами, у вартість пропозиції, як убезпечити себе при купівлі бензину по талонах та чи можна не розривати договір, якщо ДАСУ наполягає на такому вирішенні ситуації з порушенням.

  • При закупівлі талонів на бензин передача товару замовнику здійснюється поступово (певними частинами). Підставою передачі товару постачальником замовнику є товаро-розпорядчий документ на товар, тобто талон на пальне. У спірних правовідносинах невиконання постачальником умов договору щодо видачі замовнику товаро-розпорядчих документів на товар або обміну цих документів унеможливлює для замовника фактичне отримання такого товару в повному обсязі та, як наслідок, порушує майнові права й інтереси позивача. Тобто порушене право замовника полягає в позбавленні замовника можливості реалізувати право на отримання свого вже оплаченого товару за договором у повному обсязі та у порушенні права власності на майно (товар). Буває, замовник оплатив товар у повному обсязі, у зв’язку з чим став власником пального, але не використав талони на пальне, а строк дії талонів, на підставі яких здійснюється відпуск пального на АЗС, закінчився. Які дії замовника в таких ситуаціях, дізнаєтеся у статті «Проблемні питання при закупівлі бензину (в талонах) та як замовнику уберегтись від недобросовісного постачальника».
  • – Якщо затвердженою проєктною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений у проєкті договору про закупівлю. Чи зможе учасник включити додаткові витрати, якщо замовник не прописав порядок використання коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами? Щоб розібратися з цим питанням, рекомендуємо ознайомитися зі статтею «Визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами».
  • 09.07.2024 набрали чинності зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), зокрема пункт 13 Особливостей був доповнений підпунктом 21. Обов’язковою умовою при закупівлі товарів, робіт і послуг за цим виключенням є наявність у замовника запиту з подальшою передачею таких товарів, робіт та послуг на облік Запитувача. Такий запит погоджується (затверджується) їх уповноваженою службовою (посадовою) особою та повинен містити обґрунтування нагальності потреби у здійсненні закупівлі відповідно до цього підпункту. Якої форми запит повинен отримати замовник, а також подробиці здійснення закупівлі детально розглянули у статті «Здійснення закупівель для нагальних потреб на запит ЗСУ, військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС і військових навчальних закладів: як діяти за підпунктом 21 пункту 13 Особливостей до та після 1 вересня?».
  • Часто позиція ДАСУ щодо виправлення порушення полягає у розірванні договірних відносин. Для замовника, чий договір знаходиться у процесі виконання, це доволі непроста ситуація. Якщо вчинити так, як вимагає ДАСУ, то наслідки будуть проблематичними і можуть викликати додаткові витрати. Пропонуємо ознайомитися зі статтею, де замовнику вдалося відстояти право не розривати договір у випадку виявлення порушення органом ДАСУ: «Забезпечення тендерної пропозиції переможця не відповідає вимогам Особливостей і не тільки. Розривати договір про закупівлю? Думка суду».
  • Відповідно до двадцять третіх змін до Особливостей, які набули чинності 09.07.2024, закупівлі, оголошені з 09.07.2024, вже повинні мати окремі додатки до тендерної документації для учасників і переможців, де міститься перелік документів та/або інформації, які мають бути подані на такий тендер. Як бути замовнику у разі ненадання документів у складі тендерної пропозиції, які не визначені додатками до тендерної документації, розказуємо у статті «Якщо ненаданий документ або невиконана вимога не зазначені у Додатку до ТД, відхиляти?».

Наостанок зазначимо, що підписники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема Тендерну документацію (локалізація послуги/роботи) (за Особливостями зі змінами).

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО