Для ефективної та якісної роботи закупівельника рекомендуємо ознайомитися зі статтями на порталі «Радник», які обов’язково допоможуть успішно провести закупівлі.
- Відповідно до пункту 11-1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), в разі, коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 з урахуванням положень, визначених цими особливостями. За цією нормою вищезгадані замовники зобов’язані застосовувати ЗПП у визначених умовах. Як ДАСУ дивиться на випадки закупівель відповідних предметів закупівлі шляхом застосування відкритих торгів, читайте у статті «Практика ДАСУ щодо незастосування пункту 11-1 Особливостей».
- У тендерній документації замовник може встановити забезпечення виконання договору про закупівлю як різновид забезпечення виконання зобов’язань, наприклад: депозит, фінансова/банківська гарантія, перерахування коштів на рахунок замовника, завдаток чи застава коштів і т. д. Забезпечення виконання договору про закупівлю є досить дієвим механізмом уберегтися від недобросовісних контрагентів або ж механізмом можливої відповідальності контрагента за неналежне виконання договірних зобов’язань. Пунктом 16 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, що тендерна документація повинна містити інформацію про розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати). На що варто звернути увагу, встановлюючи забезпечення виконання договору про закупівлю, та приклади, як передбачити в тендерній документації забезпечення виконання договору, знайдете у статті «Особливості встановлення забезпечення виконання договору про закупівлю».
- У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Це означає, що Уряд на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування врівноважив вартісні межі для встановлення вимог щодо локалізації товару в складі робіт чи послуг з тими, які передбачені безпосередньо для товарів Законом безвідносно до того, що саме виступатиме предметом закупівлі (безпосередньо товар або товар у складі предмета закупівлі робіт/послуг). У статті «Міжнародні угоди та локалізація після 09.04.2024» розібралися, як правильно застосовувати ці вимоги у разі закупівлі робіт чи послуг, у складі яких є товари, що підпадають під вимоги з локалізації.
- З 09.07.2023 набрав чинності новий Закон України «Про управління відходами». У кожного замовника утворюється певна кількість побутових відходів, а отже такий замовник має забезпечити передачу своїх побутових відходів до системи управління побутовими відходами. Хто саме при цьому може забезпечувати надання послуг замовнику у разі необхідності закупівлі послуг з управління побутовими відходами від 100 тис. грн, розглянули у статті «Закупівля послуг з поводження з відходами: новий закон, старі проблеми».
Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема протоколу затвердження змін до річного плану закупівель продуктів харчування через Prozorro Market.