Найголовніше за тиждень (до 23.08.2024)

Лілія Груздо
386
24 Серпня 2024
Найголовніше за тиждень (до 23.08.2024)
386
24 Серпня 2024

Пропонуємо розглянути питання здійснення закупівлі послуг страхування, огляд змін до Порядку визначення предмета закупівлі, як замовнику перевірити, що учасник процедури закупівлі не визнаний в установленому законом порядку банкрутом, як правильно встановити вимоги, щоб бути впевненими, що у відповідній ситуації отримаєте забезпечення виконання договору, тощо.

  • За пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та підпунктом 8 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у такій процедурі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, коли учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура. Під час проведення процедури закупівлі замовником спосіб документального підтвердження за підпунктом 8 пункту 47 не встановлюється. Замовник може перевірити таку інформацію самостійно. Якими способами замовнику перевірити наведену інформацію, детально описали у статті «Відомості з Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність)».
  • Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Так, на виконання вищенаведеної норми Уповноваженим органом (Мінекономіки) наказом № 708 від 15.04.2020 затверджено Порядок визначення предмета закупівлі, який встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі. З 20.03.2024 скасовано Державний класифікатор України «Класифікація видів науково-технічної діяльності» ДК 015-97. Внаслідок цього з 14.06.2024 було внесено зміни до Порядку визначення предмета закупівлі, про які розказали у статті «Зміни до Порядку визначення предмета закупівлі від 14.06.2024».
  • Якщо видатки замовника здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів України, то, укладаючи договір про закупівлю страхових послуг, замовник бере на себе бюджетні зобов’язання щодо оплати цих послуг. Оскільки це поточні видатки й умовами договору оплата передбачена у поточному бюджетному році (договір не вважається довгостроковим), то замовник має виконати зобов’язання щодо оплати послуг у поточному році. Якщо замовник прийняв рішення про закупівлю послуг страхування у березні та укладе договір страхування, наприклад, у квітні 2024 року, то у випадку обрання умов страхування на один рік термін дії договору буде визначено до квітня 2025 року. Який при цьому вказувати строк дії зобов’язань замовника (в частині оплати), реєструючи бюджетні зобов’язання за договором страхування в органі Державної казначейської служби України, дізнаєтеся зі статті «Особливості закупівель послуг страхування».
  • Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Пропонуємо ознайомитися з практикою Державної аудиторської служби України щодо порушень замовником цих норм у статті «Типові порушення замовників щодо додатків до ТД з переліком документів для учасника та переможця: практика ДАСУ».
  • Під час воєнного стану замовник може вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією. При цьому в Законі та Особливостях чітко не передбачено, у якій формі має бути надане забезпечення виконання договору про закупівлю. Чи може замовник вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним забезпечення виконання договору про закупівлю шляхом перерахування коштів на рахунок замовника, з’ясували у статті «Забезпечення виконання договору шляхом перерахування коштів на рахунок замовника».

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за пп. 22 п. 13 Особливостей.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО