Під час здійснення закупівель замовники нерідко стикаються з різними ситуаціями, коли необхідно приймати професійні рішення та обов’язково враховувати вимоги чинного законодавства. Фахівці порталу Радник готові до вирішення будь-яких закупівельних складнощів і раді поділитися найактуальнішою інформацією з нашими передплатниками. Детальніше — далі.
- Повноваження зі встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення в Україні розділені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі — НКРЕКП), та органами місцевого самоврядування. Відповідно до абзацу восьмого пункту 2 частини 1 статті 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» від 09.07.2010 № 2479-VI НКРЕКП здійснює встановлення тарифів на комунальні послуги суб’єктам природних монополій та суб’єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП. Для того щоб детально розібратися з усіма аспектами здійснення закупівель водопостачання та водовідведення, рекомендуємо статтю «Закупівля комунальних послуг від А до Я: централізоване водопостачання та водовідведення».
- Відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку. У разі, якщо процедура закупівлі, оголошена на початку року, відмінена у зв’язку із виявленням порушень, які неможливо усунути, і при цьому 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, не використано в повному обсязі, як це дозволяє Закон, чи можуть сторони укласти ще одну додаткову угоду для фактичного забезпечення потреб на час проведення наступної процедури закупівлі на початку року? З’ясували це у статті «Чи можна ще раз продовжити дію того самого договору про закупівлю на 20 %».
- У зв’язку з набуттям чинності Постановою № 1298 від 12.12.2023 «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» з 31.12.2023 замість кваліфікованого електронного підпису можна використовувати удосконалений підпис, якщо законом не вимагається інше, при цьому замовники та учасники торгів можуть після 31.12.2023 продовжувати й надалі використовувати кваліфіковані електронні підписи. Детальніше розглянули це питання у статті «Чи може пропозиція учасника бути підписана УЕП?».
- Національне агентство з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА), що є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, 25.08.2023 офіційно відкрило доступ до Реєстру арештованих активів. У статті «Пошук активів АРМА» допомагаємо розібратися, як знайти необхідну інформацію в цьому реєстрі.
- Під час проведення відкритих торгів згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей учасники через електронну систему закупівель можуть звернутися за роз’ясненнями до замовників, а замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. У статті «Оформлення протоколу для надання роз’яснення на звернення учасника» детально розглянули необхідність складання УО протоколу у випадку надання роз’яснення.
До речі, кожен передплатник порталу має можливість завантажити зразок Додатка 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги)(електрична енергія за Особливостями).