Пропонуємо ознайомитися з добіркою найактуальніших статей за тиждень. У статтях розкажемо про внесення змін до прямого договору за пунктом 11 Особливостей, закупівлю програмного забезпечення, проаналізуємо механізм аукціону в тендері, детально вивчимо новий лист Мінекономіки від 15.07.2024 тощо.
- При внесенні змін до прямого договору за пунктом 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник повинен керуватися загальними принципами публічних закупівель, умовами самого договору та чинним законодавством України. Замовник повинен контролювати загальну вартість договору, у випадку внесення змін — не допускати її безпідставного та незаконного збільшення та загальної вартості до надпорогових значень. Хоча обов’язку оприлюднювати додаткову угоду до прямого договору без використання електронної системи за пунктом 11 Особливостей законодавство не містить, УО з власної ініціативи чи згідно з локальними документами такого замовника може оприлюднити такий договір та надалі зміни до нього (додаткову угоду) у разі їх наявності. Детальніше — у статті «Внесення змін до прямого договору за пунктом 11 Особливостей».
- 15.07.2024 Мінекономіки оприлюднило лист № 3323-04/50395-06 щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, у якому, зокрема, зазначено, що з 01.09.2024 набирають чинності положення пункту 2, підпункту 4 пункту 3 та пункту 4 змін Постанови № 782, якими відкориговано норму, яка стосується оприлюднення змін до істотних умов договору про закупівлю, у випадках їх внесення на підставі пункту 19 Особливостей, до укладених відповідно до пункту 13 Особливостей договорів про закупівлю. Змінами передбачено забезпечення розміщення замовниками в ЕСЗ договорів про закупівлю, укладених відповідно до підпунктів 13, 15, 17, 18, 20, 21 пункту 13 Особливостей, а також змін до них. Для забезпечення технічної реалізації в ЕСЗ ці положення будуть діяти з 01.09.2024. Детальніше — у матеріалі «Огляд листа Мінекономіки від 15.07.2024 щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
- Інформатизація усіх сфер діяльності в країні зумовлює підвищення потреби замовників все частіше купувати для виконання своїх функцій програмне забезпечення (далі — ПЗ) та послуги з його обслуговування (встановлення, налагодження, надання консультацій тощо). Поділяючи всі предмети закупівель на товари, роботи та послуги, зрозуміло, що саме по собі ПЗ є товаром, а його обслуговування — це послуга. Однак у випадках, коли послуга пов’язана з обслуговуванням товару, при визначенні предмета закупівлі можуть бути нюанси. Так, відповідно до Інструкції № 333 придбання ПЗ та пов’язаних з його використанням послуг здійснюється за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» як послуги. Тому в кошторисі установи замовники мають планувати придбання ПЗ за КЕКВ 2240. Також за окремих умов може визначатися КЕКВ 3110 або 3160. Детальніше — у статті «Особливості закупівель програмного забезпечення та послуг з його обслуговування».
- Аукціон — це повторювальний процес пониження ціни учасника закупівлі, який реалізований в електронній системі закупівель Прозорро у реальному часі (онлайн) та відбувається у три раунди. При цьому учасник має право понижати цінову пропозицію під час проведення кожного раунду електронного аукціону, але не зобов’язаний цього робити. Про механізм аукціону в тендері та торги без аукціону поговоримо у статті «Що таке аукціон».
- У цілому аномально низька ціна — це механізм уникнення демпінгових зловживань зі сторони учасників, які можуть застосовуватися для перемоги в тендері. При цьому в разі укладення договору про закупівлю з переможцем, що запропонував занадто низьку ціну, виникає ризик неналежного виконання цього договору або неправомірної зміни ціни такого договору. У матеріалі «Аномально низька ціна – 2024» проаналізуємо поняття «аномально низька ціна», як визначається аномально низька ціна, чи застосовується аномально низька ціна в спрощеній закупівлі. Також пропонуємо зразки обґрунтувань аномально низької ціни та протоколів про відхилення учасника за ненадання обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.
Нагадуємо, що кожен передплатник порталу має можливість скористатися зразком Тендерної документації (локалізація товар) (за Особливостями зі змінами).