Найголовніше за тиждень (до 08.12.2023)

Лілія Груздо
778
9 Грудня 2023
Найголовніше за тиждень (до 08.12.2023)
778
9 Грудня 2023

Які обов’язкові вимоги має містити тендерна документація? Як правильно визначити коливання ціни на ринку електричної енергії? Чи можна закупити електричну енергію для гуртожитків через ПОН? Який  відсоток підтвердження ступеня локалізації  встановлювати, якщо закупівля «локалізованого» товару відбувається у 2023 році для потреб 2024 року? Як правильно провести спрощену закупівлю державному замовнику? Цікавлять відповіді на ці питання? Дізнавайся їх зі статей з нашої корисної  добірки.

Фахівці порталу Радник активно працюють та намагаються полегшити роботу як замовникам, так і учасникам публічних закупівель. У матеріалі коротко розглянемо умови формування тендерної документації, визначення коливання ціни на ринку електричної енергії, закупівлю електричної енергії для гуртожитків, ступінь локалізації при закупівлі у 2023 році для потреб 2024 року тощо. Також маєте змогу ознайомитись  з корисною добіркою статей  по цих темах.

  • Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачене застереження для замовників щодо того, що тендерна документація не повинна містити, зокрема, вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників; також не вимагати ту інформацію, що є публічною, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; заборону вимагати в тендерній документації від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Детальний розгляд умов формування тендерної документації наведено у статті «Тендерна документація: з чого почати, обов’язкові та необов’язкові вимоги».
  • У зв’язку з тим, що постачання електричної енергії споживачу здійснюється, як правило, з першого по останнє число календарного місяця, найбільш оптимально в договорах на закупівлю електричної енергії як періоди для визначення ціни/коливання ціни товару на ринку використовувати повні календарні місяці (з обов’язковим дотриманням вимог підпункту 7 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), щодо встановлення в договорі порядку зміни ціни).  Детально розглянули питання визначення коливання ціни на ринку електричної енергії у статті «„Безпечні“ періоди для визначення коливання ціни електричної енергії на ринку „на добу наперед“».
  • Згідно з пунктом 62 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 побутовий споживач — індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та / або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб — побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та / або господарську діяльність). Якщо замовником закупівлі виступає не гуртожиток як окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб — побутових споживачів, а замовник, на балансі якого перебуває гуртожиток, то такий замовник у такому випадку не може бути віднесений до поняття «колективний побутовий споживач». У статті «Закупівля електричної енергії для гуртожитків» наводимо практику Державної аудиторської служби України стосовно закупівель електроенергії для гуртожитків.
  • Відповідно до пункту 1 частини 6-1 розділу X Закону тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, до яких застосовується локалізація згідно з підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році 20 відсотків. У статті «Закупівля у 2023 році для потреб 2024 року: який відсоток підтвердження ступеня локалізації встановити — 15 чи 20?» розібралися, який відсоток враховувати у разі, якщо закуповуємо зараз для потреб 2024 року.
  • У період воєнного стану оборонні закупівлі здійснюються відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі — Особливості № 1275). Пункт 8 Особливостей № 1275 встановлює, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг у понадпорогових межах у порядку проведення в тому числі спрощених закупівель, визначених Законом. У статті «Алгоритм проведення спрощеної закупівлі для оборонного замовника» детально розглянули умови проведення спрощеної закупівлі оборонними замовниками.

Наостанок зазначимо, що передплатники порталу мають можливість завантажити зразки документів, зокрема Додаткову угоду щодо змін та доповнень пунктів договору.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО