Мінекономіки про визначення замовників у сфері оборони, які здійснюють «прямі» закупівлі

Ганна Довгая
1745
19 Жовтня 2022
Мінекономіки про визначення замовників у сфері оборони, які здійснюють «прямі» закупівлі
1745
19 Жовтня 2022

На офіційному сайті Мінекономіки оприлюднено цікавий запит такого змісту: «Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (далі — Постанова № 169) умовно поділено замовників на звичайних та спеціальних.

Відповідно до вимог Закону України “Про Збройні Сили України”, а саме розділу 3 статті 8, Міністр оборони України здійснює військово-політичне та адміністративне керівництво Збройними Силами України, а також інші повноваження, передбачені законодавством.

Військово-політичне керівництво Збройними Силами України — діяльність, спрямована на забезпечення реалізації політики держави у Збройних Силах України, політичних та стратегічних цілей у сфері оборони, принципів і напрямів розвитку Збройних Сил України.

Адміністративне керівництво Збройними Силами України — діяльність, спрямована на всебічне забезпечення життєдіяльності Збройних Сил України, їх функціонування та розвитку в межах виконання основних завдань державної політики у сфері оборони. Головнокомандувач Збройних Сил України, який є найвищою військовою посадовою особою у Збройних Силах України, здійснює через Генеральний штаб Збройних Сил України безпосереднє військове керівництво Збройними Силами України.

Враховуючи вищезазначені норми, а також дію воєнного стану на території України, чи має право Фінансове управління Генерального штабу Збройних Сил України вважатись замовником, визначеним частиною 9 статті 3 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон), як одним із підрозділів Міністерства оборони України та здійснювати закупівлі згідно з Постановою № 169, та враховувати при цьому Закон лише у випадках, передбачених Постановою № 169?».

Відповідь на запит 997/2022

Шановний користувачу, повідомляємо, що вичерпна відповідь на питання міститься в листах:

Водночас Закон України «Про оборонні закупівлі» визначає, що державні замовники у сфері оборони (далі — державні замовники) — визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України.

Згідно зі статтею 4 цього Закону Кабінет Міністрів України визначає державних замовників у сфері оборони.

Перелік державних замовників у сфері оборони визначено постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2021 № 363 «Питання оборонних закупівель». До них належать Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство оборони, Міністерство юстиції, Державна служба з надзвичайних ситуацій, Служба безпеки, Служба зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрація Державної прикордонної служби, Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національна гвардія, Національна поліція, Державна спеціальна служба транспорту, Державне бюро розслідувань, Державна судова адміністрація, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості.

Таким чином, в умовах воєнного стану згідно з постановою КМУ від 28.02.2022 № 169 (зі змінами) саме суб’єкти, що є замовниками, визначеними частиною 9 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» / державні замовники у сфері оборони здійснюють публічні / оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».

У разі потреби завантажте приклад обґрунтування незастосування норм щодо визначення ступеня локалізації виробництва.

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО