Договір про закупівлю: що змінилося після прийняття Особливостей

Катерина Плашенко
3464
23 Листопада 2022
Договір про закупівлю: що змінилося після прийняття Особливостей
3464
23 Листопада 2022

19.10.2022 набули чинності особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Уряду № 1178 від 12.10.2022 (далі — Особливості).

У зв’язку з чим іноді виникають питання, як змінилися умови договорів / договорів про закупівлю в публічних закупівлях після прийняття Особливостей; які вартісні межі для укладання «прямого договору» згідно з нормами Особливостей; чим відрізняється договір про закупівлю за наслідком проведених відкритих торгів за Законом «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та згідно з положеннями Особливостей; як вносити зміни до договорів, які укладені згідно з Особливостями? У цьому матеріалі детально проаналізуємо, що змінилося у процесі укладання договорів про закупівлю після прийняття Особливостей.

Договір, який укладаємо згідно з пунктом 11 Особливостей

Пунктом 11 Особливостей передбачено, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів.

У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Вартісні межі

Хто закуповує

Вид закупівлі згідно з Особливостями

від 0,01 грн до 100 тис. грн (товари та послуги, крім послуг з поточного ремонту)

Замовник

або

  • «пряма» закупівля без використання електронної системи,

або

  • електронний каталог (відбір постачальника) у разі закупівлі товару вартістю до 100 тис. грн, якщо більше 100 тис. грн — запит ціни пропозиції

від 0,01 грн до 200 тис. грн (послуги з поточного ремонту)

Замовник

від 0,01 грн до 1,5 млн грн (роботи)

Замовник

При цьому на порталі RADNUK.COM.UA вже оприлюднено покроковий алгоритм здійснення закупівель без використання електронної системи до 100 тис. грн, до 200 тис. грн та до 1,5 млн грн. Крім того, із вищезазначеного можна змоделювати таке:

Договір без ЕСЗ згідно з Особливостями до 100 тис., 200 тис. та 1.5 млн грн

Вартісні межі та вид закупівлі

Чи потрібно дотримуватись принципів закупівель?

Чи можна використовувати каталоги?

Чи потрібно вносити в річний план?

Чи потрібно оприлюднювати звіт, договір?

До 100 тис. грн

товари і послуги (крім послуг з поточного ремонту)

Так

Тільки для товарів

Так

Не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення договору замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження та / або місцезнаходження постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг), та / або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника та / або постачальників (виконавців робіт та надавачів послуг)

До 200 тис. грн

послуги з поточного ремонту

Так

Ні

Так

До 1, 5 млн грн

роботи

Так

Ні

Так

З аналізу норм Особливостей випливає, що за наслідком проведення закупівлі згідно з пунктом 11 Особливостей замовник укладає договір відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням істотних умов, які є необхідними для договорів того чи іншого виду.

Зміни до такого договору вносяться у порядку та на умовах, що передбачені таким договором. При цьому замовник може прийняти рішення про невключення до умов договору істотних умов, що передбачені в частині 5 статті 41 Закону чи тих, які передбачені Особливостями.

Договір, який укладаємо згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей

Вартісні межі

Хто закуповує

Вид закупівлі згідно з Особливостями

від 100 тис. грн — граничної межі немає (товари та послуги, крім послуг з поточного ремонту)

Замовник / ЦЗО

  • відкриті торги

або

  • електронний каталог у разі закупівлі товару,

або

  • рамкові угоди,

або

  • закупівля за виключеннями, що вичерпно передбачені у пункті 13 Особливостей

від 200 тис. грн (послуги з поточного ремонту)

Замовник / ЦЗО

від 1,5 млн грн (роботи)

Замовник / ЦЗО

Пунктом 17 Особливостей передбачено: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей.

Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями».

При цьому в пункті 10 Особливостей йдеться про здійснення замовниками (у тому числі ЦЗО) закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та / або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», а в пункті 13 Особливостей перелічені виключення, коли закупівлі можуть здійснюватися без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу.

Таким чином, договір про закупівлю, укладений за результатами відкритих торгів /використання електронного каталогу в порядку, визначеному частиною 10 Особливостей, чи застосування виключень, передбачених у пункті 13 Особливостей, буде вважатися договором про закупівлю в розумінні Закону з урахуванням цих Особливостей. Отже, у таких договорах про закупівлю не забуваємо про істотні умови, що передбачені Особливостями, та необхідність опублікування повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю (якщо таке було).

До теми ознайомтесь зі статтею «Зверніть увагу на істотні умови договору, що укладено без використання ЕСЗ за винятками пункту 13 Особливостей».

Чим відрізняються істотні умови, передбачені Законом, від істотних умов згідно з Особливостями? Чи змінився порядок укладання договорів про закупівлю?

Пропонуємо в табличній формі розглянути, чим відрізняються істотні умови, передбачені Законом, від істотних умов договору про закупівлю згідно з Особливостями, та дізнатись, чи змінився порядок укладання договорів про закупівлю:

Договір про закупівлю за наслідком проведених відкритих торгів за Законом

Договір про закупівлю згідно з положеннями Особливостей (з 19.10.2022)

Частина 1 статті 41 Закону.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Пункт 17 Особливостей.

Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей.

Коментар. Основоположний принцип формування договору про закупівлю не змінився. Утім, з 19.10.2022 під час укладання договору про закупівлю замовникам слід використовувати редакцію істотних умов договору про закупівлю, що передбачені саме Особливостями, оскільки вони все ж таки різняться.

Частина 2 статті 41 Закону

Переможець процедури закупівлі / спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:

  1. відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
  2. копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Переможець процедури закупівлі / спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:

  1. відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
  2. копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Коментар. Частина 2 статті 41 застосовується в розрізі проведення закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей, та переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю за особливостями надає відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом (якщо про це було зазначено в тендерній документації).

Частина 3 статті 41 Закону: забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом.

Абзац 2 частини 17 Особливостей: забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.

Коментар. У цій частині нічого для замовників не змінилося: з метою уникнення значних штрафів, що передбачені статтею 164-14 КУпАП, не можна укладати договори про закупівлю до/без проведення відкритих торгів / використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. Під тезою «крім випадків, передбачених цими особливостями» можна розуміти, наприклад, договори про закупівлю, що укладаються згідно з пунктом 13 Особливостей та / або згідно з пунктом 9 Особливостей.

Частина 4 статті 41 Закону.

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції / пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції / пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Частина 18 Особливостей.

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків:

  • визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
  • перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі;
  • перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.

Коментар. У частині 18 Особливостей, яка інтерпретує частину 4 статті 41 Закону, з’являється новий випадок, коли умови договору про закупівлю можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції, а саме в разі «необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки».

Частина 5 статті 41 Закону. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

  1. зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
  2. збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, — не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю / внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії;
  3. покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  4. продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  5. погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
  6. зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та / або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування — пропорційно до зміни таких ставок та / або пільг з оподаткування;
  7. зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
  8. зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.

Частина 19 Особливостей. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

  1. зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
  2. погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення (прим. ред.: роз’яснення по цьому пункту — у статті «Зміна ціни за одиницю товару в разі коливання цін на ринку за Особливостями»);
  3. покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  4. продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
  5. погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг);
  6. зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та / або зміною умов щодо надання пільг з
    оподаткування — пропорційно до зміни таких ставок та / або пільг з оподаткування, а також у зв’язку зі зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування;
  7. зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни

    (прим. ред.: щодо нюансів закупівлі електроенергії читайте в статті «Практичні аспекти планування закупівлі електричної енергії під час дії воєнного стану після прийняття Особливостей»)
  8. зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.

Коментар. Зміст частини 5 статті 41 Закону переформований у частині 19 Особливостей. На відміну від Закону, яким передбачено, що ціна за одиницю може збільшуватися в межах 10 відсотків раз на 90 днів, пункт 2 частини 19 Особливостей дозволяє погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.

У пункті 6 частини 19 Особливостей з’являється додатково формулювання «… а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування», а у пункті 7 — «середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”», тобто врахована можливість зміни системи оподаткування та надана можливість встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни при закупівлі електричної енергії.

Частина 6 статті 41 Закону. Дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

Коментар. Частина 6 статті 41 Закону застосовується в розрізі проведення закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей та договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі за особливостями укладається відповідно до частини 6 статті 41 Закону, тобто дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю попереднього року.

Частина 7 статті 41 Закону.

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.

Останній абзац частини 19 Особливостей.

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.

Коментар. Тобто в разі внесення змін на підставі частини 19 Особливостей до істотних умов договору про закупівлю замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей, тобто протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

Частина 8 статті 41 Закону.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:

  1. найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, його категорія;
  2. унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
  3. дата укладення та номер договору про закупівлю;
  4. найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  5. ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань / реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  6. місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефону;
  7. дата внесення змін до договору про закупівлю;
  8. випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цієї статті;
  9. опис змін, що внесені до істотних умов договору.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.

Частина 20 Особливостей.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:

  1. найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія;
  2. унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів / закупівлі, здійсненої з використанням електронного каталогу, присвоєний електронною системою закупівель;
  3. дата укладення та номер договору про закупівлю;
  4. найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  5. ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань / реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
  6. місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефона;
  7. дата внесення змін до договору про закупівлю;
  8. випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту;
  9. опис змін, що внесені до істотних умов договору.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.

Коментар. Частина 8 статті 41 Закону фактично продубльована в частині 20 Особливостей та містить ідентичну інформацію в розрізі відкритих торгів / закупівлі, здійсненої з використанням електронного каталогу за Особливостями.

Частина 9 статті 41 Закону. У разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.

Частина 9 статті 41 Закону. У разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.

Коментар. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі за особливостями укладається відповідно до частини 9 статті 41 Закону, тобто у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання.

При цьому частиною 4 Особливостей передбачено, що під час оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю відповідно до Закону інформація, передбачена пунктом 13 частини першої статті 42 Закону (країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі — у разі закупівлі товару), замовником не зазначається.

Підстави для визнання договору про закупівлю нікчемним за Особливостями

Договір про закупівлю за наслідком проведених відкритих торгів за Законом «Про публічні закупівлі»

Договір про закупівлю згідно з положеннями Особливостей (з 19.10.2022)

Стаття 43. Нікчемність договору про закупівлю

1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі:

  1. якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
  2. укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
  3. укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
  4. укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
  5. якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

Пункт 21 Особливостей. 

Договір про закупівлю є нікчемним у разі:

  1. коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей;
  2. укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей;
  3. укладення договору про закупівлю в період оскарження відкритих торгів відповідно до статті 18 Закону та цих особливостей;
  4. укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 46 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей;
  5. коли найменування предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

Коментар. Зміст статті 43 Закону приведений у відповідність до вимог Особливостей, що відображено в пункті 21 Особливостей.

А тепер, щоб закріпити та перевірити свої знання щодо здійснення публічних закупівель за Особливостями, пропонуємо пройти тест!

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО