Дев’яті зміни до Постанови № 169 (від 10.08.2022): на що звернути увагу

Катерина Плашенко
12555
11 Серпня 2022
Дев’яті зміни до Постанови № 169 (від 10.08.2022): на що звернути увагу
12555
11 Серпня 2022

Знову Кабмін вніс зміни до постанови Уряду від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі — Постанова № 169). Наразі це вже вдев’яте. У матеріалі розглянемо, що змінилося та на що необхідно звернути увагу.

10.08.2022 набула чинності постанова Кабміну від 02.08.2022 № 874 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 169», відповідно до якої постановлено внести зміни до пункту 1 Постанови № 169, а саме:

«1. Підпункт 1 після абзацу дев’ятнадцятого доповнити новими абзацами такого змісту:

“публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для:

  • проведення заходів із мобілізації та цивільного захисту;
  • будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб;
  • будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів;
  • підготовки до проведення опалювального сезону.”.

У зв’язку з цим абзаци двадцятий і двадцять перший вважати відповідно абзацами двадцять п’ятим і двадцять шостим.

2. У підпункті 5-1 слова “військові адміністрації” замінити словами “військові адміністрації, сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи”».

З огляду на зазначені зміни, варто звернути увагу, що:

  1. починаючи з 10.08.2022 усі замовники, що користуються Постановою № 169, можуть придбати товари, роботи чи послуги, вартість яких становить або перевищує 50 тисяч гривень, без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу в разі, коли публічні закупівлі здійснюються для:

    — проведення заходів із мобілізації та цивільного захисту;

    — будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування місць проживання внутрішньо переміщених та евакуйованих осіб;

    — будівництва, реконструкції, капітального ремонту та облаштування захисних споруд цивільного захисту, у тому числі подвійного призначення, найпростіших споруд, укриттів;

    — підготовки до проведення опалювального сезону.

    Для того щоб здійснити таку закупівлю в правовому полі, користуйтесь «Алгоритмом закупівель від 50 тис. грн без ЕСЗ за Постановою № 169 з 29.06.2022»;
  2. замовники можуть здійснювати закупівлі у вищезазначених випадках без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу, тобто шляхом укладання прямого договору, але не зобов’язані, тобто мають право вибору і можуть, користуючись вимогами Постанови № 169, все ж таки застосовувати порядок проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу, скажімо, якщо замовник має побоювання, що прямий договір може привернути увагу контролюючих органів у майбутньому.

    Окрім цього, радимо ознайомитися з думкою Мінекономіки, зокрема у листі-роз’ясненні від 27.06.2022 № 3323-04/42505-06, щодо порядку закупівель в умовах воєнного стану та матеріалом «Огляд листа Мінекономіки від 27.06.2022 щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану»;
  3. підпунктом 2 пункту 1 Постанови № 169 встановлено, що переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі. Якщо замовник вирішив провести відповідну публічну закупівлю без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу, радимо саме в цьому рішенні замовника / державного замовника (наказ, розпорядження тощо) окрім переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг зазначити й особливості застосування / незастосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу за Постановою № 169, наприклад посилання на пункти та підпункти Постанови № 169, на які посилається замовник / державний замовник.

    Також на порталі RADNUK.COM.UA в розділі «Зразки документів» ви можете завантажити зразок наказу про визначення переліку та обсягів закупівель (із особливостями здійснення закупівлі).

    Порада: відразу в переліку з обсягами вказати підстави для застосування виключення зі спрощених / е-каталогу за Постановою № 169, щоб зайвий раз не покладати додаткову відповідальність на іншу відповідальну чи уповноважену особу, оскільки саме такий документ затверджує керівник установи. Детально про особливості здійснення закупівель за «виключеннями» читайте у матеріалах:

    — «Деякі поради замовникам під час здійснення закупівель за „виключеннями“ за постановою Кабміну від 28.02.2022 № 169»;

    — «Частина 1. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: винятки, що дублюють положення Закону про закупівлі!»;

    — «Частина 2. Прямий договір за закупівлями від 50 тис. грн з 29.06.2022: унікальні підстави, передбачені лише Постановою № 169!»;
  4. змінами у підпункті 5-1 розширено можливість здійснення попередньої оплати, оскільки з 10.08.2022 не тільки військові адміністрації, але й сільські, селищні, міські ради, їх виконавчі органи під час закупівлі засобів індивідуального захисту можуть здійснювати попередню оплату на строк та в розмірах, визначених у договорах про закупівлю товарів і послуг.

    Постанову № 169 у чинній редакції з урахуванням останніх змін можна легко знайти в правовій базі порталу:

Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».

Воєнний стан

Публікації, що розкривають специфіку закупівель під час воєнного стану

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО