Після того як оборонні закупівлі стали частково відкритими, у замовників закономірно почали виникати різні запитання. На деякі з них ми спробуємо відповісти в цьому матеріалі.
Чи можна під час реєстрації на майданчику не вказувати точну адресу військової частини?
Інформація по більшості оборонних замовників не представлена в Єдиному державному реєстрі (ЄДР) у вільному доступі. Такі замовники повинні мати Довідку з відомчого обліку МО України в ЄДР. Як правило, у такій довідці як місцезнаходження вказується тільки населений пункт. У такому випадку на майданчику також достатньо вказати тільки його. А в графі з вулицею рекомендуємо поставити прочерк «-».
За одним договором закуповуються товари, які відносяться до різних кодів ДК 021:2015. Як опублікувати звіт на майданчику?
Під час публікації звіту номенклатурні позиції товару повинні збігатися за першими чотирма цифрами коду ДК. Єдине виключення — лікарські засоби. Вони повинні співпадати за третьою цифрою (код 33600000-6 — Фармацевтична продукція). Тому, якщо, наприклад, у вас у договорі є двері та замки до них і вони визначені різними кодами (44210000-5 та 44520000-1), вам потрібно публікувати два різні звіти:
- один — по коду 44210000-5,
- інший — 44520000-1.
Таким чином, у двох різних звітах буде вказана інформація про один і той самий договір (номер, дата підписання, термін дії), але будуть вказані різні номенклатурні позиції, які відносяться до того чи іншого коду. Якщо ж товари відрізняються за 5-8 цифрами, тоді їх можна вказувати в рамках одного звіту.
Передплатники порталу «Радник» можуть переглянути та завантажити приклад калькуляції витрат на товар/послугу.
Чи потрібно прописувати загальний обсяг під час звітування по оборонних закупівлях?
У звіті потрібно вказати всі номенклатурні позиції з вашого договору й ціни за одиницю. А от актуальну кількість по кожній позиції можна не вказувати. Під час публікації оборонного звіту у вас буде поле, у якому зазначається кількість. За замовчуванням там уже буде проставлена одиниця, і ви не зобов’язані її коригувати, вказуючи актуальну кількість.
Те саме стосується й загальної ціни договору. Її ви також не зобов’язані зазначати. Просто можете поставити відповідну галочку, і тоді у звіті загальна ціна буде автоматично розрахована як сума цін за одиницю всіх номенклатурних позицій:
Коментар редакції: замовнику, який залишить кількість «1 штуки», при цьому в укладеному договорі об’єми (кількість) будуть інші, варто бути готовим до можливих незручних запитань з боку третіх осіб щодо виявлених розбіжностей.
Чи потрібно під час публікації звіту завантажувати договір, специфікацію до договору, додаткову угоду?
Під час публікації звіту є можливість завантажувати як файл із договором, так і будь-які інші файли, які стосуються закупівлі. Але ці поля технічно необов’язкові, і ви зможете опублікувати звіт взагалі без файлів. Зверніть увагу, що кнопки для завантаження договору й інших файлів різні:
Якщо ви вже ознайомились зі статтею «Зберігаємо спокій та оприлюднюємо інформацію про оборонні закупівлі з 24.04.2023, враховуючи актуальні зміни до законодавства», то могли помітити, що державному замовнику, службі державного замовника, військовій частині слід до 22.06.2023 включно оприлюднити інформацію, визначену частиною 5 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» № 808-IX (далі — Закон про оборонні закупівлі):
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
- повідомлення про внесення змін до істотних умов договору щодо інформації, визначеної абзацом 1 частини 5 статті 30 Закону про оборонні закупівлі, та інформацію, визначену абзацом 1 частини 5 статті 30 Закону про оборонні закупівлі, якщо таке мало місце.
До того ж нові зміни уточнюють, що:
- додатки до звітів про договори про закупівлю послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин оприлюднюються у форматі Excel;
- протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану державні замовники прикріплюють до таких звітів про договори, укладені без використання електронної системи закупівель, файли з відповідними договорами про закупівлю / державними контрактами (договорами), всіма додатками та змінами до них.
Тому наразі немає законодавчої вимоги про завантаження договору з додатками до звіту про оборонну закупівлю. Така вимога буде обов’язковою після скасування воєнного стану.
Якщо договір з ПДВ, але у специфікації ціни за одиницю зазначені без ПДВ, як публікувати на майданчику?
Тут можливі два варіанти:
- Розрахувати самостійно до кожної позиції вартість з ПДВ і вказувати її на майданчику.
- Під час публікації звіту не ставити відмітку «з ПДВ»:
Під час публікації інформації про номенклатурні позиції зазначаєте ціни за одиницю без ПДВ. У самому PDF-звіті та на вебпорталі «Прозорро» це виглядатиме ось так:
Як бачите, інформація про наявність чи відсутність ПДВ не виводиться у звіті взагалі. Тому формально інформація у PDF-звіті відповідатиме вашій специфікації, оскільки в ній зазначена конкретна сума без ПДВ і аналогічна сума відображається у звіті без зазначення, чи включено в неї податок.
Але потрібно мати на увазі, що при перегляді закупівлі безпосередньо на майданчику ознака ПДВ буде виводитись.
Якщо на момент публікації звіту до договору вже є укладені додаткові угоди, яку ціну вказувати при звітуванні: яка передбачена договором на момент укладання чи вже з урахуванням змін?
Рекомендуємо при публікації звіту вказувати ціну, яка була визначена на момент укладання. І вже потім, наприклад протягом 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану, шляхом публікації додаткових угод її редагувати.
Тоді в електронній системі буде відображена вся інформація: початкова ціна та історія її зміни. Якщо під час публікації звіту вказати одразу ціну з урахуванням додаткових угод, тоді в системі не буде відображена початкова вартість, а лише кінцева.
Читайте також: