Як завжди, до вашої уваги добірка найсвіжішої інформації щодо закупівель під час воєнного стану, аналіз змін законодавства, лайфхаки та поради, щоб зекономити ваш час та зусилля. Ми продовжуємо тримати інформаційний фронт:
- Як працювати: за Постановою № 169, за Законом, чи краще їх поєднати? Розбираємо детально плюси та мінуси Закону та Постанови, можливі ризики застосування у закупівельній діяльності обох нормативних актів у статті «Дилема: працювати за Законом чи за Постановою № 169? Чи можна їх поєднати? + Зразки обґрунтування». Але у будь-якому разі, якщо будете працювати і за Постановою № 169, і за Законом, готуйтесь пояснювати, у яких випадках вибирали Закон, а в яких — Постанову № 169 і чому. Ми для вас розробили приклад обґрунтування вибору в зразку протокольного рішення уповноваженої особи за посиланням.
- Замовникам у разі відміни процедури слід визначати конкретну (єдину) підставу для відміни. Тобто яка з підстав повною мірою відповідає обставинам, що виникли. Вибирати декілька підстав не варто. Чому? Детальну відповідь на прикладі рішення Органу оскарження читайте в статті «Безпідставна відміна торгів теж оскаржується в умовах воєнного стану».
- А ви вже в курсі, що Уряд ввів заборону введення в обіг і обіг палив з походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь? Відповідна постанова вже набула чинності. Деталі — в статті «Пальне з РФ або Білорусі: як бути замовнику».
- У роботі кожного замовника може настати момент, коли ДАСУ, провівши моніторинг, зобов’яже здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення. При цьому бездіяльність — найгірша для замовника стратегія, бо не лише засвідчує згоду з констатованим порушенням, але й провокує державних аудиторів до вжиття заходів для примусового відновлення законності. У матеріалі «Або виконуй, або оскаржуй: алгоритм дій замовника на випадок, коли Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення» даємо поради, як краще діяти в подібних випадках.
В умовах воєнного стану деякі закупівельники продовжують використовувати норми Закону України «Про публічні закупівлі» в частині виконання договорів про закупівлі, укладених за результатами проведення спрощених закупівель чи процедур закупівель. У свою чергу, залишаються питання щодо правильного внесення змін до таких договорів про закупівлю. Тому користуйтесь переліком корисних посилань щодо внесення змін до договору про закупівлю. Слава Україні! Працюємо разом на шляху до перемоги! Мирного неба над головою!
Якщо у вас виникають проблеми з використанням електронного підпису, різні варіанти виходу з таких ситуацій ми детально розписали в статті «Найчастіші помилки під час роботи з електронними ключами та шляхи їх вирішення».
Більше важливої інформації про закупівлі під час війни читайте на порталі RADNUK.COM.UA у розділі «Воєнний стан».