Найчастіші помилки під час роботи з електронними ключами та шляхи їх вирішення

Тетяна Лісена
1282
18 Травня 2022
Найчастіші помилки під час роботи з електронними ключами та шляхи їх вирішення
1282
18 Травня 2022

Наразі українці вимушені жити в умовах війни. Багато хто переселився з окупованих територій у більш спокійні регіони, дехто переїхав за кордон, у більшості немає можливості працювати в офісному приміщенні. Серед таких українців чимало замовників та постачальників, які працюють віддалено та яким, зокрема для участі або оголошення процедури закупівлі в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ), необхідно використовувати електронний підпис. Нерідко виникають складнощі з використанням ключів на відстані. У цьому матеріалі наведемо найтиповіші проблеми з цього питання, які виникають, та надамо поради щодо їх вирішення.

Згідно з підпунктом 6 пункту 24 постанови КМУ від 09.12.2020 № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» протягом періоду карантину тимчасово дозволяється: застосування електронних підписів чи печаток на базі сертифікатів відкритого ключа, які видав кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (далі — ЕДП) без відомостей стосовно того, що особистий ключ міститься в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами ЕДП для проведення електронної взаємодії, електронної автентифікації та ідентифікації фізосіб, юридичних осіб, а також представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено застосування лише кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих ЕДП) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім здійснення правочинів в електронній формі, стосовно яких необхідне нотаріальне посвідчення та / або держреєстрація в установлених законом випадках та випадках, пов’язаних із високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, які встановлює абзац 2 частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги».

Відповідно до пункту 1 вищезгаданої постанови КМУ постановив згідно зі статтею 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» установити з 19.12.2020 до 31.05.2022 на території України карантин, щоб запобігти поширенню в Україні хвороби COVID-19, викликаної коронавірусом SARS-CoV-2.

Таким чином, представники бізнесу можуть користуватися електронними підписами та печатками на базі кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів (тобто УЕП) до 31.05.2022, а представники органів державної влади та інші суб’єкти, визначені абзацом 2 частини 2 статті 17 ЗУ «Про електронні довірчі послуги», з 07.11.2020 мають користуватись виключно КЕП на захищеному носії.

...
Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях