Безпідставна відміна торгів теж оскаржується в умовах воєнного стану

Олег Підгірський
544
19 Травня 2022
Безпідставна відміна торгів теж оскаржується в умовах воєнного стану
544
19 Травня 2022

В умовах правового режиму воєнного стану з тих чи інших правових або ситуаційних аспектів деяким замовникам важко завершувати процедури закупівель, оголошені до воєнного стану. У зв’язку з цим замовники вдаються до відміни торгів відповідно до статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922). Проте доволі часто замовники неправильно застосовують цю норму, що призводить до оскарження учасниками рішення про відміну торгів.

Проаналізуємо подібний випадок на практиці розгляду скарг Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) щодо вирішення згаданих питань на прикладі реального рішення Колегії від 11.05.2022 № 4561-р/пк-пз, закупівля № UA-2021-12-12-000094-a.

Обставини розгляду скарги

Замовником прийнято рішення про відміну тендеру з підстави відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг та скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.

Позиція скаржника

Скаржник не погоджується з рішенням замовника про відміну процедури закупівлі з огляду на сукупність певних факторів:

  1. Замовником застосовано одразу дві підстави для відміни тендеру, передбачені пунктом 1 частини 1 та пунктом 2 частини 5 статті 32 Закону № 922. Кожна підстава застосовується окремо....
Учасникам

Матеріали для початківців та професіоналів, які беруть участь у публічних (державних) закупівлях