Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII тендерна пропозиція — пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з абзацом 2 пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація, у тому числі про ціну.
Ціна тендерної пропозиції визначається основною складовою критеріїв оцінки (не рахуючи критерію «вартість життєвого циклу») для установлення економічної вигідності пропозиції.
Обчислення ціни тендерної пропозиції є одним із ключових етапів участі в процедурі публічної закупівлі. Законодавством не визначено порядку формування ціни тендерної пропозиції. Тобто учасник самостійно розраховує свою ціну, враховуючи усі витрати, пов’язані з поставкою товару / виконанням робіт / наданням послуг за предметом закупівлі. Це означає, що учасник повинен ретельно врахувати всі передбачувані витрати: вартість товарів, робіт чи послуг, логістику, податки, збори, витрати на зарплату, страхування, ризики, можливі коливання ринку тощо.
Окрему увагу потрібно приділяти відповідності ціни тендерної пропозиції умовам тендерної документації, адже неврахування певних статей витрат або некоректне їх відображення може бути підставою для відхилення пропозиції. Наприклад, за пунктом 32 Особливостей замовник може встановити обмеження ціни пропозиції величиною очікуваної вартості закупівлі або ж обмеженим відсотком можливого перевищення. Також, хоча згідно з останнім абзацом пункту 28 Особливостей документація не може містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника, учасник повинен оминати необґрунтований демпінг ціни пропозиції, адже закупівельне законодавство передбачає положення щодо вирахування аномально низької ціни.
Нижче ми підготували перелік корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA щодо деяких особливостей ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
- «Податки в публічних закупівлях: усе, що потрібно знати», у якій автор наводить нюанси врахування податків у публічних закупівлях, зокрема в ціні тендерної пропозиції.
- «Позиція АМКУ щодо відхилення учасника, якщо ціна його ТП перевищує очікувану вартість закупівлі», де проаналізовано практику органу оскарження в частині вирішення питання, коли ціна пропозиції вважається такою, що перевищує очікувану вартість чи прийнятний відсоток.
- «Аномально низька ціна у 2025 році», що стосується застосування положень про аномально низьку ціну пропозиції.
- «Мінекономіки про обмеження нижньої межі ціни пропозиції постачальника в ЗПП», у якій розглянуто роз’яснення уповноваженого органу щодо обмеження ціни пропозиції постачальників у запиті пропозицій.
Доцільно також ознайомитись з публікацією блогу Товариства з обмеженою відповідальністю «Тендерне агентство Радник» «Допустимість від’ємної величини маржі, наприклад, як складової ціни електричної енергії», де опрацьовано питання недопустимості порушення припису останнього абзацу пункту 28 Особливостей.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Договори та ДУ за Особливостями» розділу «Договори та додаткові угоди». За результатом її опрацювання встановлено актуальність таких зразків.

 
  
  
  
  
 








