Розпочато вилучення відомостей з Реєстру корупціонерів, строк зберігання яких минув

Ганна Довгая
462
22 Липня 2025
Розпочато вилучення відомостей з Реєстру корупціонерів, строк зберігання яких минув
462
22 Липня 2025

17.07.2025 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» від 17.06.2025 № 4496 (далі — Закон № 4496).

Зокрема, Законом № 4496 статтю 59 Закону України «Про запобігання корупції» доповнено частиною четвертою, що встановлює строки зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі — Реєстр, Реєстр порушників).

Строки зберігання відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення

 

Строк зберігання

Примітки

Вилучення відомостей про притягнутих до адміністративної відповідальності

Відомості про осіб, притягнутих до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, відтепер зберігаються у Реєстрі порушників протягом року.

Загальна кількість записів про такі правопорушення в Реєстрі станом на 17.07.2025 склала 34 064.

Вилучення з реєстру усіх записів, щодо яких є відповідні підстави станом на 17.07.2025, заплановано завершити до 31.12.2025. Вилучення таких відомостей з Реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Вилучення відомостей про притягнутих до кримінальної відповідальності

Вилучення відомостей про осіб, які були притягнуті до кримінальної відповідальності, здійснюватиметься за умови зняття чи погашення судимості за вчинення відповідного корупційного правопорушення на підставі заяви особи, відомості про яку містяться в Реєстрі порушників.

Станом на 17.07.2025 у Реєстрі порушників є 18 579 записів про притягнення до кримінальної відповідальності.

Заява про вилучення даних з Реєстру порушників складається у довільній формі із зазначенням персональних даних заявника (ПІБ, дата та місце народження, РНОКПП).

До заяви має бути доданий витяг про відсутність чи наявність судимості, сформований в інформаційно-аналітичній системі «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» Міністерства внутрішніх справ. Витяг має бути сформований не пізніше одного місяця від дати направлення заяви про вилучення відомостей з Реєстру порушників.

Документи можливо направляти НАЗК поштою та на електронну адресу: info@nazk.gov.ua.

Вилучення відомостей про притягнутих до дисциплінарної відповідальності

Вилучення з Реєстру порушників відомостей про осіб, які притягнуті до дисциплінарної відповідальності за правопорушення, пов’язані з корупцією, Законом № 4496 не передбачено.

Водночас НАЗК вважає за можливе вилучати такі відомості з реєстру після спливу одного року з дня накладення дисциплінарного стягнення, спираючись на положення частини 1 статті 151 КЗпП. З метою унормування порядку вилучення таких даних з Реєстру порушників НАЗК найближчим часом будуть затверджені зміни до Положення про нього.

Наразі у Реєстрі 2 708 записів про притягнення до дисциплінарної відповідальності.

Вилучення таких відомостей з реєстру здійснюватиметься на основі наявних у ньому даних, звернення до НАЗК для цього не потребується.

Вплив змін на проведення публічних закупівель

НАЗК звертає увагу, що «обмеження щодо участі в процедурах публічних закупівель, передбачене Законом України “Про публічні закупівлі”, не залежить від наявності даних про особу в Реєстрі порушників та діє безстроково. Тобто особа, будь-коли притягнута до відповідальності за корупційні чи пов’язані з корупцією правопорушення, ніколи не зможе брати участь в тендерах».

Корисною для вас може стати шпаргалка щодо застосування замовником норм пункту 47 Особливостей. Також не забувайте, що кожен передплатник порталу «Радник у сфері публічних закупівель» має змогу перевірити контрагента, зокрема на корупційні ризики, за допомогою інструмента «Перевірка учасників тендера»:

Понадпорогові закупівлі

Публікації для учасників щодо особливостей участі при проведенні замовниками відкритих торгів (в тому числі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу: алгоритм, поради, кейси з практики, тощо.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО