Відповідно до пункту 6 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями. За вчинення таких дій керівник чи уповноважена особа можуть понести адміністративну відповідальність за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У свою чергу, пунктом 39 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) визначено, що частина предмета закупівлі (лот) — визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Тобто закупівельним законодавством врегульовано можливість здійснення закупівлі предмета в межах однієї процедури закупівлі, поділивши її на декілька лотів. Здебільшого закупівельники уникають такої можливості й закуповують предмет за окремими процедурами, враховуючи при цьому наведене правило за пунктом 6 Особливостей. І дійсно, закупівля з поділом на лоти може спричинити замовнику деякі незручності під час її здійснення. Проте не все так складно, якщо розібратися.
Для цього пропоную ознайомитися з переліком корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA щодо нюансів здійснення мультилотових закупівель.
- «Переваги мультилотової закупівлі на конкретному прикладі», де автор практично роз’яснює, як проходять багатолотові закупівлі.
- «Оскарження та подання вимог у багатолотовій закупівлі», у якій описано нюанси оскарження таких закупівель чи подання запитань або вимог у них.
- «Умови укладення одного договору про закупівлю у багатолотовій процедурі закупівлі», що розкриває нам умови використання припису пункту 9 частини 2 статті 22 Закону.
- «Лот, що не відбувся, — це новий предмет закупівлі. Чи не так?», де наведено алгоритм дій замовника у випадку відміни одного з лотів багатолотової закупівлі.
- «Дві відповіді на питання щодо лотів у закупівлях», де розглянуто, як правильно оголосити відкриті торги, якщо предмет закупівлі потрібен за двома адресами, та чи має право замовник укласти прямий договір по підпункту 6 пункту 13 Особливостей, якщо у багатолотовій закупівлі декілька лотів не відбулося через відсутність учасників.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Особливості 1178 (локалізація)» розділу «Локалізація виробництва». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.