Лот, що не відбувся, — це новий предмет закупівлі. Чи не так?

Тетяна Мішта
1360
2 Червня 2021
Лот, що не відбувся, — це новий предмет закупівлі. Чи не так?
1360
2 Червня 2021

Питання читача

  • Доброго дня! Питання у наступному: якщо один лот у відкритих торгах з публікацією англійською мовою не відбувся, чи не буде порушенням статті 3 частини 10 Закону України «Про публічні закупівлі» провести на цей лот відкриті торги? Аналогічна ситуація з відкритими торгами та проведенням спрощеної закупівлі в результаті цього.

Відповідь експерта

  • Вітаю! Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено обов’язок оприлюднення оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг — 133 тисячам євро, для робіт — 5 150 тисячам євро.

При цьому частина 10 статті 3 Закону забороняє придбання товарів, робіт і послуг до / без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених цим Законом.

Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів / спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини 3 статті 10 цього Закону.

Отже, плануючи закупівлі, замовник має дотримуватись положень частини 10 статті 3 Закону, які забороняють замовнику ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення застосування цих положень Закону.

Тому, якщо наявна потреба замовника на поточний рік перевищує вартісні межі, встановлені у частині 3 статті 10 Закону, таку закупівлю замовник зобов’язаний проводити в межах єдиної процедури закупівлі з публікацією оголошення англійською мовою.

При цьому таку закупівлю можна проводити за окремими лотами, визначивши їх, наприклад, за показниками четвертої — восьмої цифр Єдиного закупівельного словника або по обсягу, номенклатурі, місцю поставки товару в межах єдиної закупівельної процедури, та укласти декілька договорів про закупівлю.

Водночас статтею 32 Закону передбачено підстави для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся, та встановлено, що тендер може бути відмінено частково (за лотом) або замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся частково (за лотом), за наявності відповідних підстав.

Таким чином, якщо закупівля відбулась з дотриманням частини 3 статті 10 Закону частково за певним лотом (лотами), та у разі необхідності здійснення повторної закупівлі на іншу частину предмета закупівлі (лот), яка не відбулась, такий предмет виступатиме новим предметом закупівлі та договору.

Оскільки у даному випадку умисний поділ предмета закупівлі не відбувається, а потреба у лоті є наслідком проведення попередньої закупівлі з дотриманням вимог Закону, відображатиметься такий предмет новим рядком у річному плані закупівель із зазначенням його очікуваної вартості, способу закупівлі та орієнтовного терміну проведення. При цьому така закупівля має відбуватись з урахуванням вартісних меж саме цієї частини предмета, оскільки він вважатиметься новим, окремим від попереднього предметом закупівлі.

У разі якщо вартість такого предмета не перевищуватиме меж, встановлених у частині 3 статті 10 Закону, її замовник здійснюватиме шляхом застосування відкритих торгів без публікації англійською мовою.

Є потреба в закупівлі, але не знаєте з чого почати та як не отримати штрафи? Реєструйтесь на навчання Академії Радник та розпочніть нову сторінку Вашої закупівельної діяльності без порушень.


Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: Особливості визначення предмета закупівлі

Експерти відповідають

Провідні фахівці закупівельної галузі коротко та з правової точки зору відповідають на найбільш суперечливі та болючі питання щодо здійснення закупівель