28.04.2021 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 і від 30 листопада 2016 р. № 867» від 03.03.2021 № 407 (далі — Постанова № 407), відповідно до якої Державна податкова служба України оприлюднила набори даних на Порталі відкритих даних та вебпорталі Державної податкової служби України, зокрема:
- реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу оприлюднено 21.05.2021 за посиланням на вебпорталі Державної податкової служби України та на Порталі відкритих даних;
- фінансова звітність (звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), подані як додаток до звітної (звітної нової) податкової звітності за річний податковий (звітний) період відповідно до пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України) оприлюднена 24.05.2021 за посиланням на вебпорталі Державної податкової служби України та на Порталі відкритих даних.
Як відомо, відповідно до пункту 4 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може встановити такий кваліфікаційний критерій, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Частиною 5 статті 17 Закону передбачено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Учасникам слід звернути увагу, що замовники з моменту оприлюднення відповідного набору даних у відкритому доступі, тобто з 24.05.2021, не мають права вимагати підтвердження наявності фінансової спроможності учасників у вигляді фінансової звітності. Попередньо учасникам потрібно перевірити, яка інформація оприлюднена про їх фінансову спроможність у відкритих джерелах за посиланнями. Файл, доступний за посиланням, завантажується у форматі «zip», тобто архів файлів, після розархівації файлу ви отримаєте файли у форматі «csv». Як переформувати його для перевірки даних, читайте на порталі RADNUK.COM.UA у статті «Нові набори відкритих даних, які має врахувати кожен замовник».
Звертаємо увагу! Під час пошуку за кодом ЄДРПОУ можуть виникнути складнощі, адже «нулі» на початку коду ЄДРПОУ у цих файлах не відображаються, тому рекомендуємо перевіряти як за найменуванням, так і за кодом ЄДРПОУ учасника.
Крім цього, замовники не мають права встановлювати вимогу щодо надання як учасниками, так і переможцями інформації про розстрочення і відстрочення наявної заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Якщо встановлена вимога щодо надання фінансової звітності та / або інформації про розстрочення і відстрочення наявної заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), що є у відкритому доступі, сміливо звертайтеся до замовника з вимогою привести тендерну документацію у відповідність до Закону. Якщо замовник не відреагує на ваше звернення, можете звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія).
Практика Колегії щодо відхилення тендерних пропозицій за ненадання інформації та / або документів, які є публічними та такими, що оприлюднені у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та / або містяться у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, — у статті «Витяг з реєстру платників ПДВ як інформація, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах».
Реєстри, які стануть у пригоді і замовнику, і учаснику, доступні на порталі RADNUK.COM.UA у статтях «Нотатки закупівельника: відкриті дані, які замовник перевіряє самостійно» та «Про надання ліцензій учасниками та переможцями закупівель».
Додатково пропонуємо переглянути вебінар на тему: «Відкриті дані: практика Органу оскарження»