У 2025 році змінено деякі аспекти публічної закупівлі бензину. Зокрема:
- виключені обмеження, передбачені пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості);
- з 01.05.2025 визначено вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, які відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, що становить не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток.
Щодо першої зміни все досить зрозуміло. Тобто з 12.03.2025 під час закупівлі бензину замовник може застосовувати і кваліфікаційні критерії, визначені пунктами 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, а також не обмежується вимогами лише національних стандартів, що стосуються такого предмета.
А наступна зміна і її застосування в публічних закупівлях для закупівельників трішки додали невизначеності.
Нагадаю, що відповідно до передостаннього абзацу статті 1 Закону України «Про альтернативні види палива» від 14.01.2000 № 1391-XIV для цілей цього Закону під нормативно визначеною обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 01.05.2025 не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток.
Крім того, технічні вимоги до цього товару визначаються Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Пропоную розглянути перелік корисних посилань на публікації порталу RADNUK.COM.UA щодо нюансів закупівлі бензину, що стосуються останнього нововведення.
- «Нові правила продажу бензину. Чи може замовник замінити бензин А-95-Євро5-Е0 на бензин А-95-Євро5-Е5?», що стосується можливості зміни в договорі про закупівлю товару з одними технічним та якісними характеристиками на товар з іншими характеристиками.
- «Технічні вимоги для закупівлі бензину: вміст біоетанолу й похибка в 1 %», де автор роз’яснила останні зміни та описала умови, що можуть використовуватись в публічній закупівлі бензину.
- «Якість бензину: як прописати умови договору про закупівлю», у якій наведено приклади умов, що рекомендовано включити в договір про закупівлю.
- «Коливання цін на ринку пального та три варіанти того, як можна прописати умови договору про закупівлю в цій частині», що безпосередньо не стосується вмісту біокомпонентів, але є також корисною для закупівельників в частині визначення умов застосування приписів підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
У рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Протоколи ВТ для оборонних закупівель» розділу «Оборонні закупівлі». За результатом опрацювання встановлено актуальність таких зразків.










