31.07.2024 відбулися зміни в електронній системі закупівель (ЕСЗ). Вони стосуються відображення в закупівлі інформації про кваліфікаційні критерії, передбачені статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон), а також про причини проведення закупівлі без використання електронної системи на підставі пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 (далі — Особливості).
Розглянемо детально на прикладі майданчика Zakupivli.Pro, які електронні поля з’явилися, чи обов’язково їх заповнювати і яку інформацію зазначати.
Як зазначити кваліфікаційні критерії у закупівлі з 31.07.2024
Замовник може вибрати кваліфікаційні критерії в таких процедурах: відкриті торги з особливостями, відкриті торги з публікацією англійською мовою, рамкова угода, закупівля енергосервісу.
Зверніть увагу: частиною 1 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Тому рекомендуємо пристосовуватись до змін в частині технічної реалізації системи та заповнювати необхідні реалізовані поля за статтею 16 Закону в ЕСЗ під час оголошення процедури закупівлі.
Тож на майданчику, оголошуючи закупівлю, замовник може заповнити новий розділ «Критерії за статтею 16», який розміщений під блоком «Умови оплати».
При цьому можна вибрати будь-які з чотирьох критеріїв чи навіть всі одразу. Пам’ятайте! Пунктом 29 Особливостей визначено, що положення пунктів 1 і 2 частини 2 статті 16 Закону замовником не застосовуються у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі:
- твердого палива,
- бензину,
- дизельного пального,
- природного газу,
- газу скрапленого для автомобільного транспорту,
- газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей,
- електричної енергії.
Тобто під час проведення відкритих торгів на закупівлю вищезазначених предметів закупівель за Особливостями замовник не вимагає:
- наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
- наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід,
але може вимагати:
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Після вибору критерію замовник має натиснути «Відкрити і заповнити». У блоці інформації про вимогу по кожному вибраному кваліфікаційному критерію обов’язково потрібно заповнити поля «Назва вимоги», «Опис вимоги» і вибрати форму подання підтвердження «Документ».
Інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника вимогам кваліфікаційного критерію заповнювати необов’язково. Також замовник може завантажити документ, якщо він містить додаткову інформацію щодо вимоги до учасника по цьому критерію. Наприклад, якщо в тендерної документації є окремий додаток чи, наприклад, форма документа, присвячені критерію.
Як зазначити підстави проведення закупівлі без використання електронної системи за пунктом 13 Особливостей
Тепер державні замовники у разі здійснення закупівель поза системою на понадпорогові суми відповідно до пункту 13 Особливостей мають зазначати підставу, чому не проводять конкурентну процедуру.
Під час публікації звіту замовники вибирають на майданчику тип процедури «Закупівля без використання електронної системи» і в блоці «Інформація про закупівлю» мають вибрати з випадного списку підставу проведення закупівлі.
При цьому вибирати підставу обов’язково, якщо сума в цій закупівлі перевищує вартісні межі (більше 100 тис. грн для товарів і послуг, крім поточного ремонту, більше 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, більше 1,5 млн грн для робіт).
Поле «Опис» обов’язково заповнювати лише у разі проведення закупівлі поза системою на підставі підпункту 6 пункту 13 «Відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах». У такому разі в полі «Опис» варто зазначити ідентифікатор тієї закупівлі, яка не відбулася раніше.
Також варто зазначити, що підстави для проведення закупівлі за пунктом 13 Особливостей і поле «Опис» відображаються в системі під час звітування по всіх договорах, укладених поза системою. Проте вибирати причину зі списку обов’язково, виключно якщо сума закупівлі перевищує вартісні межі (Шпаргалка уповноваженої особи щодо вартісних меж).
Якщо сума закупівлі товару, наприклад, становить 28 000 гривень річної потреби, зазначати причину проведення такої закупівлі без використання електронної системи не потрібно. Відповідні поля треба просто пропустити й не заповнювати.
Таким чином, ми розглянули зміни, які відбулися у відображенні інформації в електронній системі закупівель, на прикладі майданчика Zakupivli.Pro. Бажаємо вам вдалих закупівель та запрошуємо на п’ятиденне навчання від Академії Радник «Фахівець з публічних закупівель».