Новий функціонал у Prozorro: як оприлюднити інформацію про судове оскарження рішення АМКУ

Катерина Мисак
738
28 Липня 2025
Новий функціонал у Prozorro: як оприлюднити інформацію про судове оскарження рішення АМКУ
738
28 Липня 2025

Із 17.07.2025 в системі Prozorro з’явився новий функціонал: тепер як замовники, так і постачальники мають можливість зазначати в електронній системі закупівель, що рішення АМКУ, з яким вони не погоджуються, оскаржується в судовому порядку.

Інформацію про судове оскарження рішення АМКУ в електронній системі можна зазначити, якщо скарга має статус:

  • залишено без розгляду;
  • задоволено;
  • відмовлено в задоволенні;
  • порушення усунуто.

Внесення відповідних даних не впливає на перебіг закупівлі та на перебіг скарги, але якщо закупівля набуде статусу «Завершено», то інформацію внести буде неможливо.

Відповідно до частини 23 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.

Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.

Згідно з пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі — суб’єкт оскарження) — фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

Таким чином, як замовник, так і учасник / потенційний учасник мають рівні права для захисту своїх інтересів у суді.

Як замовнику вказати інформацію про оскарження до суду на майданчику Zakupivli.Pro

Якщо замовник не погоджується з рішенням АМКУ, яке було прийняте, і буде оскаржувати його в судовому порядку, то в кабінеті замовника на сторінці закупівлі у вкладці «Скарги» необхідно натиснути «Оскаржено в суді».

Далі необхідно заповнити поле «Опис» та за потреби додати файли (кількість необмежена) і натиснути «Зберегти».

Рішення необхідно підтвердити кнопкою «Накласти КЕП». Також до підписання є можливість оновити документи.

Після цього треба дочекатись інформації про відкриття судового провадження та внести дані, натиснувши кнопку «Судове провадження».

Вказати дату відкриття провадження та номер. Натиснути «Зберегти».

Після внесення інформації рішення необхідно підписати КЕП.

Як постачальнику внести інформацію про оскарження в суді на майданчику Zakupivli.Pro

Функціонал внесення інформації про оскарження рішення АМКУ в суді (в ЕСЗ у розділі «Оскарження в суді») в кабінеті постачальника та замовника є ідентичним.

Щоб зазначити факт оскарження, постачальнику потрібно у вкладці «Скарги» натиснути кнопку «Оскаржено в суді». Подальші дії описані в інструкції вище.

Таким чином, тепер замовник і постачальник можуть показати в системі, що оскаржують рішення АМКУ в судовому порядку.

За потреби ознайомтесь зі зразком претензії щодо якості поставленого товару та прочитайте такі публікації на порталі «Радник»:

Технічна реалізація Прозорро

Інструкції, алгоритми дій, поради та рекомендації щодо використання електронної системи закупівель. Прозорро для учасників. Технічна реалізація Прозорро для учасників.

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО