Рішення АМКУ № 27-р/пк-пз від 04.01.2021, оголошення № UA-2020-12-03-014891-b
Позиція скаржника
Замовником не зазначено кількість товару в тендерній документації. У той же час замовник все ж таки вирахував очікувану вартість даної закупівлі, навіть із зазначенням копійок (839 028,60 грн), хоча не знаючи кількості товару, який підлягає закупівлі, здійснити такий підрахунок фізично неможливо.
Скаржник повідомляє, що він не може взяти участь у даній закупівлі, оскільки неможливо розрахувати економічну доцільність та комерційний ризик участі в тендері, не знаючи кількості товару, яка необхідна замовнику та яку потрібно буде поставляти в разі перемоги у процедурі закупівлі.
Позиція замовника
Очікувана вартість закупівлі складає 839 028,60 грн (вісімсот тридцять дев’ять тисяч двадцять вісім гривень 60 коп.) з ПДВ та була розрахована відповідно до встановленого річного ліміту у грошовому виразі на канцелярське приладдя на кожного працівника замовника, який затверджено внутрішнім розпорядчим документом та з урахуванням фактичних витрат на канцелярське приладдя за 2020 рік.
Закупівля без зазначення кількості застосовується у зв’язку з тим, що точну кількість по кожному з 180 найменувань вказати неможливо, оскільки неможливо заздалегідь передбачити потребу в тому чи іншому канцелярському приладді кожного працівника.
Позиція Органу оскарження
Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості: кількість товару та місце його поставки.
Відповідно до пункту 4.3 розділу І документації місце поставки товару: поставка товару здійснюється постачальником на об’єкти замовника згідно з додатком 2 «Перелік адрес доставки» до тендерної документації.
Кількість, обсяг поставки товару: 180 найменувань товару згідно з додатком 1 «Технічна специфікація» документації. Додаток 1 документації містить технічну специфікацію. Відповідно до додатка 1 документації замовником закуповується 180 найменувань продукції.
Разом з тим документація не містить вимог щодо кількості кожного найменування товару, яку учаснику необхідно поставити.
Враховуючи наведене, зазначені вище умови документації не узгоджуються з вимогами статті 22 Закону, що не дає суб’єктам господарювання належним чином підготувати пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання замовника внести зміни до документації з метою усунення порушень.
Як висновок, варто відзначити, що справа варта заходу, оскільки якщо очікувана вартість закупівлі дійсно спокуслива, можна й приділити час для оскарження дискримінаційних вимог замовника, щоб чітко розуміти, чи варто брати участь у закупівлі.
Передплачуйте портал RADNUK.COM.UA. Ми розкриємо для вас ще більше нюансів чинної редакції Закону про закупівлю та оприлюднимо корисні рішення Органу оскарження! Оберіть для себе зручний тариф зі знижкою.