Найсміливіші дискримінаційні вимоги замовника: практика АМКУ

Катерина Плашенко
1137
1 Грудня 2021
Найсміливіші дискримінаційні вимоги замовника: практика АМКУ
1137
1 Грудня 2021

Українське прислів’я каже: «Піймав не піймав, а погнатися можна». Так само і деякі замовники публічних закупівель знають, що не повинні встановлювати дискримінаційних вимог в умовах тендерної документації, та стриматися не можуть. А раптом пощастить і допущені порушення ніхто не помітить.

Попри шляхетні принципи публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), можливість оскарження неправомірних вимог та наявність небезпеки понести кримінальну й адміністративну відповідальність, попадаються такі «безстрашні» замовники, яким усе одно хочеться принаймні спробувати звузити коло учасників та привести до перемоги «бажаного».

Учасники не поступаються замовникам та йдуть пробоєм, оскаржуючи неправомірні вимоги тендерної документації у Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) навіть по декілька разів.

Сьогодні до вашої уваги добірка рішень Колегії щодо найоригінальніших та найсміливіших дискримінаційних вимог, встановлених замовниками.

1. Підтвердження учасником підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель

Зараз дуже актуальним є тестування уповноважених осіб замовників. А як щодо наявності знань та підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель зі сторони учасника? Закон не містить такої вимоги. Але це не зупиняє замовника, адже «навіщо йому неосвічений постачальник електричної енергії, працівники якого не мають знань та навичок у публічних закупівлях, тим...

Практика оскарження закупівель

Показові рішення органу оскарження та ексклюзивні коментарі голови АМКУ , що обов’язково стануть у нагоді кожному учаснику