Відповідно до абзацу 2 пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Оскільки в тендерній документації, враховуючи приписи пункту 28 Особливостей та пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), визначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), учасник повинен підтвердити відповідність своєї пропозиції й цим умовам.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Одним зі специфічних предметів закупівлі є роботи. Закупівельникам доволі важко зорієнтуватись, яким чином виконати ту чи іншу умову технічної специфікації, щоб уникнути спорів щодо неправомірного відхилення або ж визначення переможця. Для цього як замовники, так і учасники у пошуках відповідей звертаються до позиції органу оскарження.
Редакцією порталу RADNUK.COM.UA опрацьовано досить великий обсяг рішень АМКУ. Тому у цій публікації згруповано перелік корисних посилань на статті, що стосуються позиції органу оскарження у деяких питаннях відповідності пропозиції учасника умовам технічної специфікації під час закупівлі робіт.
- «Позиція АМКУ щодо деяких нюансів невідповідності пропозиції учасника умовам технічної специфікації у закупівлі робіт»;
- «Невиконання учасником вимоги щодо конкретного формату файлу: формальна помилка чи ні? Практика АМКУ»;
- «При підготовці ТП по роботах чи поточному ремонту враховуємо спеціальні норми згідно з вимогами ТД: практика АМКУ»;
- «Позиція АМКУ щодо відмінності одиниць вимірювання обсягу пропозиції від встановлених документацією».
Своєю чергою, в рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями доповнено категорію «Оскарження (за Особливостями)» та встановлено актуальність інших зразків цієї категорії.