Згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, інформація про публічні закупівлі — це інформація, яка формується, розміщується, оприлюднюється та обмін якою здійснюється в електронній системі закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
Законодавство у сфері публічних закупівель визначає порядок та строки оприлюднення такої інформації. Водночас, виходячи з наведеного вище визначення, порядок розміщення інформації загально обумовлено місцем оприлюднення інформації, а саме в електронній системі. Закупівельник сам визначає, у якому полі таку інформацію висвітлити, з огляду на назву такого поля, яка, відверто кажучи, не завжди співпадає з суттю інформації чи термінів закупівельного законодавства. Тобто розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється чи то замовником, чи то учасником / постачальником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце такого замовника / учасника / постачальника.
Варто також зазначити, що випадки неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі визначаються як адміністративне правопорушення за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Крім того, бюджетному замовнику не слід забувати про оприлюднення інформації про закупівлі не лише в електронній системі, як, наприклад, передбачено абзацом 3 пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710, що також ДАСУ прирівнює до визначення оприлюднення інформації про закупівлі.
За нижчевикладеним переліком корисних посилань на статті порталу RADNUK.COM.UA щодо нюансів оприлюднення інформації про публічні закупівлі закупівельнику вдасться краще охопити ці визначення, яку інформацію необхідно оприлюднювати та у які строки.
- «П’ять типових порушень оприлюднення інформації про закупівлі: практика ДАСУ», у якій експерт опрацювала висновки органу фінансового контролю та виділила основні моменти порушень замовника при оприлюдненні інформації про публічні закупівлі.
- «Позиція АМКУ щодо дотримання замовником строків оприлюднення інформації про публічну закупівлю», де опрацьовано рішення органу оскарження, предметом якого було порушення строку оприлюднення тендерної документації.
- «Зміни щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва», що описує нам недавні зміни до Закону про публічні закупівлі в частині оприлюднення інформації про матеріальні ресурси за напрямом «Прозоре будівництво».
- «Оприлюднення інформації про предмет закупівлі на вебсайті: кого із замовників стосується дана вимога?», у якій конкретизовано, на кого може поширюватись дія Постанови № 710.
- «Неоприлюднення інформації про закупівлі та складання ТД не відповідно до вимог Закону як триваюче правопорушення», де автор з правових підстав прирівнює порушення в частині неоприлюднення інформації до триваючого правопорушення.
В рамках щотижневого опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями редакцією порталу опрацьовано категорію «Спрощені за наказом ДП Прозорро № 25» розділу «Зразки документів». За результатом їх опрацювання встановлено актуальність таких зразків.