Вимога щодо огляду об’єкта замовника до проведення аукціону: практика АМКУ, ДАСУ та суду

Тетяна Коріненко
637
29 Вересня 2021
Вимога щодо огляду об’єкта замовника до проведення аукціону: практика АМКУ, ДАСУ та суду
637
29 Вересня 2021

Однією з самих неоднозначних та часто оскаржуємих вимог тендерної документації є вимога, щодо попереднього (до проведення аукціону) обов’язкового відвідування, обстеження / огляду об`єкту та складання і погодження з замовником відповідного акту / довідки. З даного приводу розглянемо позиції різних органів, що здійснюють регулювання та контроль у сфері публічних закупівель.

Що каже Закон України «Про публічні закупівлі» з цього приводу

Частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

І хоча частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, частина 3 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Нажаль, законодавство про закупівлі не містить терміну «дискримінація», тому деякі замовники подекуди зловживають частиною 3 статті 22 Закону.

Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі  – Колегія)

Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях