Коротко про головне: найцікавіше за тиждень

Катерина Плашенко
967
23 Січня 2022
Коротко про головне: найцікавіше за тиждень
967
23 Січня 2022

Портал RADNUK.COM.UA пропонує вашій увазі найцікавіше за тиждень для учасників ринку публічних закупівель.

Коли оплата за подання скарги до органу оскарження не повертається?

Півтора роки тому в учасників держзакупівель з’явилася нова можливість — повернути оплату за подання скарги до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія). За цей час уже склалася певна практика такого повернення.

Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) чітко передбачено випадки повернення оплати за скаргу, і ці випадки, як можна побачити з практики суду та Колегії, не підлягають розширеному тлумаченню. Здебільшого в рішеннях міститься обґрунтування саме з посиланням на їх вичерпний перелік у частині 6 статті 18 Закону. Система повернення оплати функціонує в автоматичному режимі, тому відповідно до прийнятого варіанта в резолютивній частині рішення Колегії АМКУ і вирішується питання про повернення / неповернення оплати за скаргу. При цьому часткове припинення розгляду скарги з підстав усунення замовником порушень, як і часткова відмова від розгляду, не передбачає повернення оплати за скаргу.

Детально розглядаємо практичні кейси щодо цього питання у статті «Коли оплата за подання скарги в АМКУ не повертається: аналіз практики».

Тендерна пропозиція та цінова пропозиція — це різні поняття чи ні?

Тендерна пропозиція та цінова пропозиція — це різні поняття в контексті Закону. Вимога щодо надання документа з інформацією про ціну не є дискримінаційною або незаконною.

Якщо учасник у ціновій пропозиції зазначає іншу кількість товару, ніж вимагає замовник, то це є підставою для відхилення його тендерної пропозиції. При цьому неважливо, більшу чи меншу кількість пропонує учасник, у будь-якому разі це невідповідність вимогам замовника. У разі оскарження відхилення з такої причини Колегія стає на сторону замовника.

Якщо ж замовник вимагає надання цінової пропозиції, то учасник повинен надати такий документ у складі тендерної пропозиції, інакше у замовника буде підстава для відхилення. Учасникам не рекомендується відступати від змісту форми цінової пропозиції, що встановлює замовник. Розібратись у цьому питанні та розглянути нюанси допоможе стаття «Що таке ‟цінова пропозиція” у Законі ‟Про публічні закупівлі”»?

Чи можуть бути договори з різними кодами ДК 021:2015 аналогічними?

У статті «Договори з різними кодами ДК 021:2015 аналогічні? Практика АМКУ» розглянуто це питання на прикладі практики АМКУ, відповідно до якого, незважаючи на різні коди ДК 021:2015, Колегія все ж визнала наданий учасником договір аналогічним, оскільки саме предмет закупівлі — товар — був аналогічним (схожим, подібним). Водночас Колегія наголосила, що скаржник не довів, що такий договір не є аналогічним.

Треба отримати витяг з ЄДР? Не питання!

Керуючись Законом, замовник не повинен вимагати від учасників інформації, яка оприлюднена у відкритих даних, але на практиці замовники все одно вимагають таку інформацію та відхиляють учасників, якщо у складі тендерної пропозиції не надано відповідних документів. Частіше учасникам легше надати таку інформацію, ніж оскаржувати вимогу тендерної документації до Колегії.

Якщо умовами тендерної документації замовник вимагає від учасника надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР) та учасник не має бажання оскаржувати таку вимогу, у пригоді стане інструкція для отримання витягу з ЄДР, наведена у статті «Інструкція для отримання витягу з ЄДР».

Успіхів в участі в публічних закупівлях! Слідкуйте за оновленнями порталу RADNUK.COM.UA, у нас ще багато цікавого!

Гід для новачків

Перші кроки до успішної участі в публічних закупівлях

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО