Новини тижня
Майже добігає кінця 2025 рік. Нагадуємо уповноваженим особам: встигніть укласти додаткові угоди на продовження дії договорів на 20 %! Для цього опублікували вам у допомогу матеріал. Відбулися суттєві зміни у сфері інформатизації: передбачається, що пороги для здійснення погодження у сфері інформатизації збільшаться, а погодження не поширюватиметься на деяких оборонних замовників. Також для оборонців на цьому тижні публікувалися актуальні матеріали про зміни до Постанови № 1275 та особливості застосування підпункту 21 пункту 13 Особливостей № 1178. А для широкого кола закупівельників продовжуємо розбиратися зі специфічними питаннями придбання локалізованих товарів.
- Чому ми говоримо про дві додаткові угоди в контексті продовження дії договорів на 20 %? Для замовників, що залежать від державного бюджету України, це може бути пов’язано з тим, що кошторис на видатки наступного року ще не затверджено. Тому в першій додатковій угоді, що укладається у 2025 році, замовник не зазначає суму. Після затвердження кошторисних призначень у замовника виникає право брати бюджетні зобов’язання та реєструвати їх в органах Казначейства. Зважаючи на формулювання частини 6 статті 41 Закону, замовникам, що не залежать від державного бюджету, також рекомендуємо оприлюднювати дві додаткові угоди. Детальніше — у статті «Укладання додаткових угод в обсязі 20 % на 2026 рік: крайній строк та приклади».
- Пороги для здійснення погодження у сфері інформатизації збільшаться до 1 млн грн, а в разі закупівлі комп’ютерної техніки та обладнання — коли їх вартість дорівнює або перевищує 5 млн грн. Ба більше, змінами передбачено, що погодження у сфері інформатизації не поширюється на Міністерство оборони та його розвідувальний орган, Службу безпеки, Збройні Сили та Державну спеціальну службу транспорту на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, крім завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, що пов’язані з придбанням серверного обладнання та/або створенням (модернізацією, модифікацією, розвитком) інформаційних (автоматизованих) систем, інформаційно-комунікаційних систем. Про це читайте у матеріалі «Змінено пороги для погодження проєктів інформатизації! Огляд усіх змін».
- На Урядовому порталі опубліковано постанову КМУ від 05.12.2025 № 1606 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з реорганізацією державного підприємства Міністерства оборони України „Державний оператор тилу“». В основному йдеться про те, що особливості здійснення оборонних закупівель, передбачені абзацом п’ятим пункту 8 та пунктами 50–95 особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (Постанова № 1275), більше не будуть застосовуватися до державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу». Зміни, які відбудуться на початку наступного року, розглядали в матеріалі «Зміни до Особливостей № 1275 та інших оборонних постанов у зв’язку з реорганізацією ДП „Державний оператор тилу“».
- Аналіз практики моніторингів Державної аудиторської служби України демонструє: застосування підпункту 21 пункту 13 Особливостей — це не просто можливість пришвидшити закупівлі для оборонних потреб, а відповідальність із чітко визначеними умовами й процедурними вимогами. У випадках, коли замовники правильно обґрунтовують нагальність, надають затверджений запит військової частини та дотримуються вимог оприлюднення, ДАСУ порушень не встановлює. Натомість недотримання строків та повноти оприлюднення договорів і додатків, а також ненадання пояснень аудиторам кваліфікується як порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з відповідними вимогами щодо усунення та притягнення винних осіб до відповідальності. З практикою ДАСУ можна ознайомитись у статті «Як уникнути помилок у закупівлях за підпунктом 21 пункту 13 Особливостей: практика ДАСУ».
- У разі, якщо замовник купує безпосередньо той товар, який міститься в переліку, вказаному в підпункті 2 пункту 6-1 розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Закону або в додатковому переліку згідно з Постановою № 782, та вартість предмета закупівлі при цьому в цілому перевищує 200 тис. грн, то такий товар має придбаватись з урахуванням вимог щодо ступеня локалізації, крім закупівель, які підпадають під дію вказаних міжнародних угод, згідно з вимогами Закону. Тобто якщо в одній закупівлі умовно 10 пунктів товарів, а підпадає під локалізацію один товар (на суму 102 тис. грн без ПДВ) з десяти, а очікувана вартість закупівлі в цілому становить 254 тис. грн без ПДВ, то локалізація встановлюється тільки на один товар, що підпадає під локалізацію, а не на кожну позицію процедури закупівлі. Ознайомтеся зі статтею «Локалізація на товар: як застосовувати та чи „сумувати“ з іншими товарами в закупівлі».
Нові зразки документів
Цього тижня редакцією порталу розроблено такі зразки документів:
- Тендерна документація з урахуванням Юкрейн Фасіліті (послуга / робота). Відкриті торги 2 за п. 85 Особливостей (без вимог про прийнятність);
- Додаток 1 до тендерної документації з урахуванням вимог Юкрейн Фасіліті (послуги / роботи). Відкриті торги 2 за п. 85 Особливостей (без вимог про прийнятність). Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції;
- Додаток 3 до тендерної документації з урахуванням Юкрейн Фасіліті (послуги / роботи) (проєкт договору). Відкриті торги 2 за п. 85 Особливостей (без вимог про прийнятність);
- Договір забезпечення
Анонс подій Академії Радник
Опанувати нову професію та підвищити кваліфікацію допоможе Академія Радник, яка готує різноманітні навчання для уповноважених осіб та учасників у сфері публічних закупівель з урахуванням останніх змін законодавства.
Наразі ви можете ознайомитися з актуальними навчаннями:
- 05.01.2026 Модульне онлайн-навчання «Експерт з публічних закупівель»;
- 12–21.01.2026 «Онлайн-марафон для закупівельника 2.0: від початківця до експерта з публічних закупівель»;
- 22–24.01.2026 «РадникTrip у Яремче»;
- 26–30.01.2026 «Онлайн-марафон для постачальників Prozorro 2.0: усе про перемогу в тендерах»;
- 05–06.02.2026 «Підвищення кваліфікації для замовників»;
- 09–13.02.2025 «Фахівець з публічних закупівель: 5-денний інтенсивний практичний курс»;
- 26–27.02.2026 «Підвищення кваліфікації для уповноважених осіб».










