Виходячи з пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710, головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
У період дії правового режиму воєнного стану зазначена норма не зупинена та не скасована.
Тому для належного виконання візьміть до уваги такі публікації щодо питання розуміння норм Постанови № 710, які розміщені на порталі RADNUK.COM.UA, зокрема:
- «Які види закупівель охоплює вимога Постанови № 1266», де, виходячи зі змін до Постанови № 710, автор роз’яснює, за якими видами закупівель повинне бути оприлюднене обґрунтування;
- «Оприлюднення інформації про предмет закупівлі на вебсайті: кого із замовників стосується дана вимога?», у якій автор зупинився на питанні застосування згаданої норми Постанови № 710 та які замовники повинні оприлюднювати відповідні обґрунтування;
- «Обґрунтування за Постановою № 710 та закупівлі за Постановою № 169», де висвітлено відповідь експерта на запитання застосування норм Постанови № 710 при здійсненні закупівлі за Постановою № 169;
- «Постанова № 1266: коли обґрунтування не оприлюднюємо, але зберігаємо», у якій автор роз’яснив зміни до Постанови № 710 та, виходячи з їх змісту, визначив, коли оприлюднювати обґрунтування, а коли можна не оприлюднювати;
- «Ділимося цікавими обґрунтуваннями закупівель», що наводить декілька прикладів за різними формами обґрунтувань технічних характеристик при закупівлі палива, природного газу, капітального ремонту та теплової енергії;
- «Закупівля комунальних послуг та виконання вимог постанови № 1266», де висвітлено приклади конкретних обґрунтувань, коли предметом закупівлі є комунальні послуги.
Також окремо наголошуємо, що редакцією порталу щотижнево проводиться опрацювання розміщених зразків документів за різними категоріями. Цього тижня перевірено зразки категорії «Воєнний стан» та погоджено їх з чинними нормами законодавства.