Урядом зареєстровано законопроєкт про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) щодо удосконалення процедур оплати інституційної акредитації, акредитації освітніх програм закладів вищої освіти (далі – Законопроєкт).
Законопроєктом пропонується доповнити частину 5 статті 3 Закону пунктом 24, а саме:
Чинна редакція | Запропонована редакція |
Стаття 3. Сфера застосування Закону … 5. Дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є: … 23) роботи з будівництва (у тому числі супровідні цим роботам послуги) Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва (Київська область). Обмеження, зазначені в пунктах 1 та 6 частини п’ятої цієї статті, не застосовуються, якщо закупівлі здійснюються на підставі норм Закону України «Про оборонні закупівлі». … | Стаття 3. Сфера застосування Закону … 5. Дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є: … 23) роботи з будівництва (у тому числі супровідні цим роботам послуги) Великої кільцевої автомобільної дороги навколо м. Києва (Київська область); 24) послуги з акредитації освітніх програм, інституційної акредитації закладу вищої освіти, що надаються Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти. Обмеження, зазначені в пунктах 1 та 6 частини п’ятої цієї статті, не застосовуються, якщо закупівлі здійснюються на підставі норм Закону України «Про оборонні закупівлі». … |
Що таке послуги з акредитації освітніх програм?
Згідно зі статтями 19, 25 Закону України «Про вищу освіту» Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти є єдиним органом в Україні, що здійснює акредитацію освітніх програм, за якими здійснюють підготовку здобувачі вищої освіти. Водночас відповідно до частини 6 статті 7 Закону України «Про вищу освіту» документ про вищу освіту видається закладом вищої освіти лише за акредитованою відповідно до цього Закону освітньою програмою. Отже, акредитація освітньої програми фактично є обов’язковою умовою здійснення освітньої діяльності всіма закладами вищої освіти в Україні.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про вищу освіту» акредитація освітніх програм надається закладам вищої освіти на платній основі. Вартість робіт з акредитації освітньої програми є фіксованою та визначеною у Положенні про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, затвердженому наказом МОН України від 11.07.2019 № 977. Цим же Положенням визначено і чіткий порядок проведення акредитацій освітніх програм, що робить процедуру акредитації та порядок і розміри оплати стандартними.
Враховуючи викладене, конкуренція сторін і пропозицій щодо укладення договорів про акредитацію освітніх програм відсутня.
«Зважаючи на значну кількість освітніх програм у закладах вищої освіти та наукових установах, застосування процедур законодавства про публічні закупівлі створює додаткове навантаження на заклади вищої освіти з організації публічних закупівель», — зазначається у пояснювальній записці до Законопроєкту.
Чекаємо на рішення Уряду щодо цього Законопроєкту. Залишайтеся з порталом RADNUK.COM.UA та дізнавайтеся першими про новини у сфері публічних закупівель!