Останнім часом все частіше у Верховній Раді України з’являються законопроєкти про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), які з тих чи інших причин не доходять до свого логічного завершення — прийняття, підписання та, відповідно, набуття чинності. Про такі ініціативи можна перечитати в оглядах:
- «Законотворці планують надати можливість збільшувати ціну окремих договорів про закупівлю, що були укладені в період з 01.07.2020 по 24.02.2022»;
- «Законотворці планують установити, що істотні умови договорів про закупівлю робіт чи послуг з поточного ремонту можуть змінюватись у додаткових випадках»;
- «Огляд запропонованих змін до Закону про закупівлі щодо аргументації очікуваної вартості предмета».
10.04.2023 направлено на розгляд Комітету проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законодавчих актів України щодо особливостей здійснення публічних закупівель та зовнішньоекономічної діяльності в умовах воєнного стану № 9196 від 10.04.2023, про що ми повідомили закупівельну спільноту у новині від Радника.
Таким чином, визначення послуг у розумінні Закону планують доповнити:
Чинна редакція | Запропонована редакція з урахуванням змін |
Стаття 1. Визначення основних термінів Закону | |
… 21) послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації; … | … 21) послуги — будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації, послуги з протимінної діяльності; … |
Цікаво, що з 01.04.2023 набув чинності ДСТУ 8820:2023 «Протимінна діяльність. Процеси управління. Основні положення».
Ініціатором цього закопроєкту № 9196 від 10.04.2023 є Яценко Антон Володимирович (депутат IX скликання), а в обґрунтуванні закопроєкту зазначено таке: «У зв’язку з введенням воєнного стану на території України нагальним на сьогоднішній день є питання приведення нормативно-правових актів, якими регулюється здійснення публічних закупівель та зовнішньоекономічної діяльності у відповідність до вимог сьогодення, зокрема – доповнення термінологічного апарату Законів України „Про публічні закупівлі“ та „Про зовнішньоекономічну діяльність“ окремими видами послуг, надання яких є найбільш актуальним в умовах воєнного стану».
При цьому Державна служба України з надзвичайних ситуацій на своєму офіційному сайті повідомила, що вона, згідно із законодавчими та нормативно-правовими актами, виконує завдання щодо виявлення, знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів на всій території України, за винятком місцевості, наданої для діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань. ДСНС у межах повноважень реалізує заходи протимінної діяльності відповідно до імплементованих в Україні Міжнародних стандартів протимінної діяльності «IMAS».
Наостанок запрошуємо вас приєднатись до відкритої телеграм-спільноти «Оборонні закупівлі»:
Очікуємо на реакцію ВРУ щодо отриманого закопроєкту, а також повідомляємо, що на порталі «Радник» для оборонців створено окремий розділ «Оборонні закупівлі»: