Враховуємо законодавство станом на дату оголошення процедури закупівлі. Практика АМКУ

Ганна Довгая
1637
8 Лютого 2021
Враховуємо законодавство станом на дату оголошення процедури закупівлі. Практика АМКУ
1637
8 Лютого 2021
Рішення № 510-р/пк-пз від 14.01.2021, оголошення № UA-2020-11-05-013126-c

Підстава для відхилення

Надана учасником довідка щодо відсутності підстав відмови в участі учасника в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 не відповідає статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).

Позиція скаржника

Законом України № 954-IX від 03.11.2020 (далі — Закон № 954) дійсно були внесені зміни до пункту 6 частини 1 статті 17 Закону.

Зазначені зміни полягали в тому, що в пунктах 5 і 6 частини 1 статті 17 Закону слово «злочин» замінили на словосполучення «кримінальне правопорушення». У чинній редакції пункту 6 частини 1 статті 17 Закону зазначено,зокрема: «…службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі <…> була засуджена закримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів».

Відповідно до статті 2 Закону № 954 він набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Закон № 954 був опублікований в офіційному друкованому виданні Верховної Ради України — газеті «Голос України» 21.11.2020, отже, Закон № 954 набув чинності 22.11.2020. На офіційному сайті Верховної Ради України також зазначено, що датою набрання чинності Законом № 954 є 22.11.2020.

Замовник оприлюднив інформацію про оголошення процедури закупівлі 05.11.2020, тобто до набрання чинності Законом № 954.

Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. За цим принципом до події, факту застосовується той закон, під час дії якого вони настали або мали місце. Процедура закупівлі розпочалась 05.11.2020, тобто до набрання чинності Законом № 954, відповідно до цієї процедури повинен застосовуватися Закон в редакції, що діяла до внесення змін Законом № 954.

У складі пропозиції скаржник надав довідку від 18.11.2020 № 18-11/11 (файл вiдсутнiст__пiдстав_по_ст.17_шаблон.pdf), у якій зазначено, зокрема (абз.2, стор.2), що «Генеральний директор Особа_1, який підписав тендерну пропозицію, не був засуджений за злочин, вчинений з корисливих мотивів». Довідка № 18-11/11 складена 18.11.2020, тобто до набрання чинності Законом № 954. А отже, цілком відповідає вимогам абзацу 1 додатка 2 документації та статті 17 Закону в редакції, діючій на момент надання довідки.

Позиція замовника

Замовник зазначає, що ним прийнято рішення, що відображено у протоколі розгляду тендерних пропозицій. Замовник виконає рішення Колегії за даною скаргою у встановлені терміни.

Позиція Органу оскарження (АМКУ)

У складі пропозиції скаржника міститься довідка про відсутність підстав відмови в участі скаржника у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону від 18.11.2020 № 18-11/11 (файл  вiдсутнiст__пiдстав_по_ст.17_шаблон.pdf).

У протоколі розгляду тендерних пропозицій замовник не зазначає, у чому саме невідповідність вищенаведеної довідки скаржника, у зв’язку з чим пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави.

Виокремимо для себе правило, що закріплюється в основному законі України, а саме в частині 1 статті 58 Конституції України, за яким закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.

Для себе додатково читайте на порталі RADNUK.COM.UA статтю «Неврахування змін до статті 17 Закону та перші наслідки».

Практика АМКУ

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання

Повне або часткове копіювання публікацій порталу ЗАБОРОНЕНО