Щодо встановлення строків поставки, які унеможливлюють виконання самої поставки

Юрій Шаповал
730
12 Січня 2018
Щодо встановлення строків поставки, які унеможливлюють виконання самої поставки
730
12 Січня 2018
Рішення № 7006-р/пк-пз від 05.10.2017. Оголошення № UA-2017-08-21-001107-а

Зміст порушення

Скаржник зазначає, що строки поставки (вказані в документації) до 25 грудня 2017 року — нереальні для всіх українських виробників тролейбусів. У такі строки можуть бути поставлені лише тролейбуси, що вже є готовою продукцією на складі. Разом із цим ще одна вимога замовника — поставка тролейбусів 2017 року виробництва, що робить умови про строки поставки ще більш жорсткими, бо середньозважений час виробництва тролейбуса зазвичай становить не менше 60–90 днів. Тому зваженими та прозорими були б строки поставки тролейбусів у термін — до 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Скаржник повідомляє, що тролейбус — складний технологічний виріб, його собівартість є доволі високою, а також те, що договір на закупівлю за цим тендером може бути укладений лише в останні місяці року. І при цьому в останній місяць року і необхідно виконати поставку тролейбусів саме 2017 року. На думку скаржника, така вимога документації розрахована лише на одного з виробників тролейбусів, що має найбільший обсяг виробництва — ОАО «Управляющая компания холдинга “Белкоммунмаш”» (прим. редакції: текст російською мовою наведено у відповідності зі змістом рішення Колегії)

Позиція органу оскарження

На засіданні Колегії, яке відбулось 05.10.2017, представник замовника повідомив, що не може надати та спростувати інформацію щодо наявності не менше як двох виробників тролейбусів, які зможуть поставити товар 2017 року. Зважаючи на інформацію, надану скаржником, у процедурі закупівлі зможе взяти участь лише ОАО «Управляющая компания холдинга “Белкоммунмаш”» (прим. редакції: текст російською мовою наведено у відповідності зі змістом рішення Колегії)  та/або його представники/дилери тощо. Замовник не спростував зазначену інформацію.Такі дії замовника є дискримінаційними щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Дії замовника стосовно встановлення наведеної вище умови в документації порушують один з принципів здійснення закупівель —недискримінацію учасників (у тому числі скаржника) та вимоги частини 4 статті 22 ЗУ Про публічні закупівлі, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Беручи до уваги наведене вище, Колегія встановила, що замовник вчинив порушення, які можуть бути усунені в результаті зобов’язання замовника внести зміни до документації. Разом із цим замовник не обґрунтовує необхідності встановлення зазначеної вимоги

Практика оскарження закупівель

Публікації щодо результатів розгляду скарг органом оскарження (Антимонопольний комітет України), зокрема, новини практики оскарження, приклади, коментарі, особливості, судова практика з цього питання